שיתופי פעולה

אפשריבריא – התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים

לכל אחת ואחד, בכל שלבי החיים, הזכות לאכול בריא יותר, להיות בתנועה ולהרגיש טוב יותר.
התכנית אֶפְשָׁרִיבָּרִיא הינה יוזמה משותפת של משרד הבריאות, משרד התרבות והספורט ומשרד החינוך, במטרה לקדם סביבת חיים המאפשרת הרגלי אכילה בריאים יותר ושילוב פעילות גופנית בחיי היומיום.

מעבר לאתר

 ארגון הביומימקרי הישראלי

אין תיאור זמין לתמונה.

 

 

 

 

 

 

משמעות המונח ביומימיקרי היא חיקוי החיים (Biomimicry: Bio=life; mimesis=imitate). ביומימיקרי היא דיסיפלינה רב-תחומית המקדמת חיקוי ולמידה מהטבע לפתרון בעיות בדרכים מקיימות.

התפתחות הטכנולוגית המשמעותית של העשורים האחרונים והיכולת למדל ולבחון פתרונות טבעיים, כמו גם היכולת לבחון מבנים מיקרוסקופיים ומולקולריים, מאפשרות גישה לטבע ולפתרונות החבויים בו במקום להמציא את הגלגל מחדש.

מעבר לאתר

פדרציית מונטריאול

מכללת קיי זכתה במענק על מנת להעצים את נושא הביוממקרי במחוז דרום. בזכות המענק נוצר שיתוף בין תוכנית המצוינים וארגון הביוממקרי לבניית שביל לימודי בנושא בתכנון וביוזמה של הסטודנטים.
לאתר

קק"ל – קרן קיימת לישראל

מעבר לאתר

קרן קיימת לישראל ומכללת קיי יצרו שיתוף פעולה על מנת ללמוד על העבר ולפעול ביחד ליצירת עתיד ירוק ופורח לכל באי המכללה .קק"ל הצטרפה למסע החינוכי של פרחי ההוראה במכללה תוך שילוב של בתי ספר מאמנים בהקניית שיטות לימוד חוץ כיתתיות וחשיפה ללמידה משמעותית ואחרת הסובבת סביב החוויה.

שיתוף הפעולה מתבטא בחגיגת הנטיעות בט"ו בשבט מידי שנה; במהלך חודש שבט, מקיימת קק"ל אירועי נטיעות ביישובים וביערות ברחבי הארץ. במסגרת אירועים אלה נשלחים סלי שתילים למכללה.

בשנת הלימודים הנוכחית תוכנית המצוינים בשיתוף קק"ל תארגן יום הפנינג ירוק לתלמידי בית ספר "גבים" במכללת קיי ויתבצעו סיורים משותפים.

רשות העתיקות

מעבר לאתר

תוכנית המצוינים ורשות העתיקות פיתחו תוכנית העצמה ושילוב של סטודנטים בפרויקטים חינוכיים ערכיים בתחום הארכיאולוגיה באזור דרום ארץ ישראל. מטרת היוזמה היא לקרב את הסטודנטים של המכללה לעיר באר-שבע ולתרבותה בעבר ולחשוף בפניהם את שרידי העבר תוך מבט אל העתיד. הפעילויות השונות מתבצעות בליווי ובהנחיה של ארכיאולוגים מרשות העתיקות. התוכנית כוללת הרצאות וסיורים לשם העשרת הידע בתרבויות עמי קדם והרחבתו, תוך זיקה למורשת התרבותית ולסביבה. כמו כן הסטודנטים קיבלו הנחיה בכתיבת תוכניות חוץ כיתתיות, תוך שימת דגש על אתר העתיקות "מתחם " C , המוגדר כבאר-שבע הקדומה והוא בעל חשיבות רבה בעולם בחקר העבר.

התוכנית נבנתה כך שיש אירועי למידה ייחודיים, שיעודדו את הסטודנטים לקחת חלק פעיל בתוכנית הלמידה ויגרמו ליצירת חוויה חיובית שהם ישתפו בה אחר כך את תלמידיהם. התוכנית מאפשרת לסטודנטים לחוות תחום דעת חדש, לבצע התנסות ייחודית, ולא פחות חשוב, להכיר את העיר באר-שבע לגוניה העתיקים, עיר שבה מרבית הסטודנטים ישתבצו בעתיד במערכת החינוכית היסודית, העל-יסודית ובמערכת החינוך המיוחד.

מצגת "רשות העתיקות" – למצגת לחצו כאן.

עמותת אקו קולנוע

 

מעבר לאתר

עמותת "אקולנוע" חרתה על דגלה להעלות את המודעות לסביבה באמצעות שימוש בקולנוע ובמדיה ויזואלית, ולעודד יצירה קולנועית מקומית בנושא זה.מערכי השיעור עבור הסרטים הייחודים של העמותה תורגמו לערבית בעזרת הסטודנטים הבדווים מתוכנית המצוינים והמרכז לשפה ערבית במכללה , על מנת להנגיש את נושא הקיימות למגזר הערבי.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן