למידה רגשית חברתית

בית הספר להתפתחות מקצועית של עובדי הוראה במכללת קיי, והמרכז להורות ומשפחה במכללת קיי, גאים להציג קורס-השתלמות חדש:

למידה רגשית חברתית – SEL: מקדמת רווחה נפשית ומפחיתה שחיקה

בואו לרכוש כלים לצמצום שחיקה ולקידום רווחה נפשית באמצעות שיטת ה SEL
(Social Emotional Learning) בסדרת מפגשים וירטואליים ונינוחים עם נעלי בית וקפה,
עם גב' נורית כוכבי וד”ר רוני גז לנגרמן, מהמרכז להורות ולמשפחה במכללת קיי!

השתלמות מוכרת לגמול *

הקורס יפתח ביום א' | י"ט באדר תשפ"ג | 12.3.23 בזום

 

להרשמה ו/או לקבלת פרטים נוספים, מלאו את פרטיכן בטופס שלפניכם, ונציגנו ישובו אליכם בהקדם האפשרי:

 

3 מפגשים יתקיימו פנים אל פנים במכללה
2 מפגשים א-סינכרוניים- שבהם תצטרכו להגיש מטלה
ושאר המפגשים יערכו בזום. אנא עקבו אחר התאריכים וסוגי המפגשים

מטרות התוכנית:
1 – היכרות עם עולם הלמידה רגשית חברתית
2 – התמודדות עם שחיקה מקצועית.
3 – שיפור הרווחה הנפשית.

ראשי פרקים:
1 – למידה רגשית וחברתית
2 – מקורות לרווחה נפשית
3 – הגורמים לשחיקה מקצועית
4 – במקרה המיוחד של שחיקה בחינוך
5 – מקורות העצמה במרחב האישי
6 – מקורות העצמה במרחב המקצועי
7 – להיות מחנכת רגישה וחברתית
8 – הגשרים שבין בית ובית ספר, כמקום להתמודדות עם שחיקה

מרכיבים ישומיים לחינוך והוראה
א – חקירה עצמית להבנת העולם האישי- רווחה נפשית.
ב – הבנת מקורות השחיקה.
ג – שימוש בלמידה רגשית חברתית להעצמה אישית.

ההנחיות לעבודה למשתלם:
ניהול יומן אישי במהלך ההשתלמות, וזיהוי הכלים ליצירת רווחה וצמצום שחיקה. על המשתלמ.ת להציע כלים שלמידה חברתית רגשית כדי להתמודד עם האירועים המתועדים שיוצים שחיקה.

נושאי המפגשים:
* מבוא ללמידה חברתית –רגשית : ניתן מענה לשאלות :
* מהי למידה חברתית רגשית ? מדוע היא חשובה ?
* למידה חברתית-רגשית : כישורי SEL של מבוגרים . מדוע חשוב לפתת את כישורי ה SEL שח המורים?
* גורמים לשחיקה.
* יצירת מרחב לרווחה נפשית
* התמודדות עם קונפליקטים על פי מודל החוסן של מולי להד
* התמודדות עם רגשות שליליים.
* עקרונות התפיסה הסובייקטיבית קוגניטיבית להתמודדות עם קשיים.
* סיכום הכלים וגישות להתמודדות עם מציאות לא רצוייה של שחיקה

 

לקבלת מידע נוסף והרשמה חייגו: 077-8039002

 

למסמך טופס ההרשמה > https://tinyurl.com/5du4vsu9

———————————————————————–

רשימה ביבליוגרפית
רוזנטל, מ., גת,ל., וצור, ח. (2009). בתוך: לא נולדים אלימים- החיים הרגשיים החברתיים של ילדים קטנים (פרק 8, עמ' 175-204). תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

גולמן, ד. (1997). אינטליגנציה רגשית. תל אבי : מטר.

Albright, M. I., & Weissberg, R. P. (2010). School-family partnerships to promote social and emotional learning. In S. L. Christenson & A. L. Reschly (Eds.), Handbook of school-family partnerships (pp. 246 – 265). New York, NY: Taylor & Francis.
CASEL (2015). CASEL guide: Effective social and emotional learning programs: Middle and high school edition. Chicago, IL: CASEL. http://www casel.org
Durlak, J. A. (2016).Programme implementation in social and emotional learning: Basic issues and research findings. Cambridge Journal of Education, 46 (3), 333-345.
Durlak, J. A., Weissberg, R. P., Dymnicki, A. B., Taylor, R. D., & Schellinger, K. B. (2011). The impact of enhancing students’ social and emotional learning: A metaanalysis of school-based universal interventions. Child Development . 82 (1), 405-432. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01564.x

Durlak,J.A.(Ed.).(2015). Handbook of social and Emotional Learning : Research and Practice. Guilford Publications.
Greenberg, M.T., Brown J.L., & Abenavoli, T.M. (2016). Teacher stress and health effects on teachers, students, and schools. University Park: PA: Edna Bennett Pierce Prevention Research Center, Pennsylvania State University. Retrieved from https://www.rwjf.org/content/dam/farm/reports/issue_briefs/2016/rwjf430428

Schonert-Reichl, K. A. (2017). Social and emotional learning and teachers. Future of Children, 27(1), 137-156.

 

דילוג לתוכן