משאבי הוראה

להלן קישורים למשאבי הוראה:

 

_______________________________________________________________

סדנת ההסכתים לסגל

מהפכת ההסכתים כבר כאן, ונראה כי ההסכת (פודקסט) מוצא את מקומו כאמצעי לתהליכי למידה ותוכן בצורה פעילה, חוויתית, וחדשנית.

כחלק מהמהלך של האקדמיה של המח"ר, התארחה אצלנו היום (30.5) ד"ר אלה בן עטר, ראש מסלול רדיו ושידורים דיגיטליים במחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר, לסדנה שעסקה במשמעות התקשורתית (רדיו) של ההסכתים.

בסדנה נעשתה התנסות קצרה בשתי תוכנות פשוטות ומעניינות – פאלדט (שימוש בקובץ קול), anchor (המאפשרת תוספת מוזיקה).

עבור אלו שלא נכחו מצורפים קישור להקלטת הסדנה וכן המצגת המלווה.

לקישור להקלטה סדנת פודקאסט סגל מכללת קיי

למצגת (עותק של סדנת פודקסט סגל מכללת קיי.pptx).

______________________________________________________________

מפגש בנושא משאבי קריאה דיגיטליים

המצגת הינה תמצית הרצאתה של ד"ר ערגה הלר, היוצרת היכרות ראשונית עם עולם משאבי הידע הדיגיטליים מהספרייה ומחוצה לה.

משאבי ידע אלה, חינמיים ברובם המכריע, מאפשרים למרצים להשתמש במגוון עצום של חומרים (במספר שפות), כמו גם לסטודנטים לטפח אוריינות אקדמית-דיגיטלית ונגישות לידע ותרבות.

_______________________________________________________________

 

מתלבטים האם להעביר את השיעורים שלכם באופן סינכרוני או א- סינכרוני? למה לא לשלב? לא בטוחים מהו התמהיל האידיאלי לקורס שלכם?
בסרטון של זהר שיינמן תמצאו כללי אצבע שיעזרו לכם להחליט אלו מהחומרים שלכם כדי להעביר באופן סינכרוני ואלו חומרים כדאי להעביר דווקא בפורמט א-סינכרוני.
בנוסף תוכלו למצוא כאן טיפים מנצחים להוראה סינכרונית ולהוראה א-סינכרונית.

לסרטון:  שיעורים סינכרוניים/א-סינכרוניים, הכולל טיפים לתכנון שיעור וקורס

_______________________________________________________________

 

קישורים למשאבי הוראה להוראה ולמידה מרחוק – מעודכן לתאריך 30.4.2020:

 

 

היישר ממיח"ם – מרחב למידה בחירום

מרחב למידה בחירום המאגד בתוכו מידע, כלים דיגיטליים וטיפים לניהול הוראה ולמידה מקוונת מרחוק עבור סגל המרצים והסטודנטים במכללה. המרחב מתעדכן כל הזמן במדריכים וסרטוני הדרכה.

המרחב פתוח לשימוש אורחים. יש להתחבר כאורח ולהקליד את הסיסמא 12345678.

https://online.kaye.ac.il/course/view.php?id=16313

 

מיט"ל:  סדנה מקוונת

לפני שבוע קיימנו סדנה מקוונת בנושא הערכה מתמשכת. האירוע עצמו היה ניסוי מרתק: איך מנהלים סדנה, הכוללת עבודת צוות ודיונים במליאה, עם מספר לא ידוע מראש של משתתפים (הגיעו כ- 60), והכל בפורמט מקוון? נשמח לשתף חוויות – ונעשה זאת בקרוב.

בינתיים אנחנו שמחים לשתף אתכם בהקלטה ובמשאבים מהסדנה:

https://meital.iucc.ac.il/events/assessmentdesign230420

 

המשאבים כוללים:

* מצגת שהשתמשנו בה להציג את הנושא

* תבנית מסמך לעיצוב מתווה הערכה

* ארגז כלים להערכה מעצבת ומתמשכת

ארגז הכלים הוא מסמך שיתופי, ונשמח לקבל תרומות והערות. כרגע חסמתי את העריכה שלו כדי למנוע חבלה, אבל כמובן שאודה לכל אחד מחברי הפורום המכובד שירצה לתת כתף ולהעשיר את המסמך הזה. רק תגידו (בפרטי) ואוסיף אתכם כעורכים!

 

מיט"ל

מאמר של ישי מור, ממיט"ל

מאמר בנושא פרקטיקות הערכה מעצבת נתמכות טכנולוגיה:

 

https://www.researchgate.net/publication/228098304_Formative_e-Assessment_case_stories_design_patterns_and_future_scenarios

 

 

 

(PDF) Formative e-Assessment: case stories, design patterns and future scenarios

The PPW methodology (Mor, Warburton & Winters, 2012), also called the " Participatory Methodology for Practical Design Patterns " , is a process by which communities of practitioners can …

www.researchgate.net

 

 

מדריכים

 

למידה מרחוק: הערכת ראיות מהירה

Remote_Learning_Rapid_Evidence_Assessment.pdf

 

בחינות והערכה

 

הקלטה של מפגש פתוח עם פרופ' מרטין וולר מהאו"פ הבריטי:

https://blog.edtechie.net/assessment/ou-drop-in-assessment-issues

OU drop-in – Assessment issues – The Ed Techie

As part of the pandemic response I’ve been running informal weekly drop-in sessions offering Open University experience to the sector as colleagues in other universities seek to shift to an online & distance mode of education.

blog.edtechie.net

 

The video (with me attempting to use the Question Mode setting) is below

 

 

המלצה לספר

ספר שעוסק בשאלת הרלוונטיות של האוניברסיטאות, לאור השינויים העכשויים בחברה ובתרבות.

תמר אלמוג – שקרי האקדמיה

 

 

https://www.almogs.org/the-academia-lies

תמר אלמוג | עוז אלמוג – שקרי האקדמיה

תמר אלמוג | עוז אלמוג – שקרי האקדמיה. ספרם של בני הזוג אלמוג הוא צילום רנטגן של מגדל השן האקדמי. הוא חושף את השיטה המצליחה, שהתקלקלה עם השנים, ואת תרבות השקר, ההכחשה והקיבעון שהשתלטה על המוסדות להשכלה גבוהה בעולם. את אינפלציית הפרסומים המדעיים, שמביאה לירידה מדאיגה באיכות, ברלוונטיות ובאמינות המדע.

www.almogs.org

 

 

ספרים פתוחים בפורמט דיגיטלי של האוניברסיטה הפתוחה

 

– https://www.openu.ac.il/about/pages/books.aspx

ספרים פתוחים בפורמט דיגיטלי של האוניברסיטה הפתוחה

הספרים מוצגים באתר בפורמט דיגיטלי מלא, עם מעטפת פדגוגית וטכנולוגית עשירה המאפשרת לדפדף בספר, לקבוע את תצוגת הקריאה המועדפת, לחפש טקסטים בתוך הספר, להוסיף הערות אישיות ועוד.

www.openu.ac.il

 

 

מידעון המרכזים לקידום ההוראה והלמידה באקדמיה

ניסן תש"פ, אפריל 2020, גיליון מס' 6

קובץ בגרסת PDF

 

_______________________________________________________________

 

קישורים למשאבי הוראה להוראה ולמידה מרחוק – מעודכן לתאריך 23.4.2020:

 

מדריכים

ספר פתוח (חינם): "ללמוד כיצד ללמוד מקוון"

https://pressbooks.library.ualberta.ca/learningtolearnonline

 

מרכז ידע טכנולוגיות למידה ביו-טיוב:

https://www.youtube.com/channel/UCA7B7z1O6qfyh7baQw6HLxg

 

סרטון קצר (3:00) שהוכן למרצים במכללה למנהל.
הסרטון מדבר על הוראה סינכרונית וא-סינכרונית, מתי כדאי לבחור בכל פורמט, כמה טיפים חשובים ושימושיים לכל סוג הוראה והכי חשוב – איך כדאי ומומלץ לשלב בין שניהם כדי להפיק את הלמידה האפקטיבית ביותר:

https://youtu.be/dt2sOUdJyHg

 

כלי אשר מייעץ לגבי דרכי הערכה בהתאם להזנת תוצרי למידה רצויים:

https://taloetool.up.pt

 

:Contract Cheating and Assessment Design Framework resources

 https://cheatingandassessment.edu.au/resources-index/

 

סרטונים של טיפים להוראה מקוונת סינכרונית ממרצי המרכז הבינתחומי:

https://youtu.be/bccJVcupeJ8

https://youtu.be/jgWFpOIbIUI

 

https://youtu.be/ruHhdMecoO0

 

 

מאגרים גדולים של תכנים פתוחים, לא רק מוקים:

:OER Commons is a public digital library of open educational resources. Explore, create, and collaborate with educators around the world to improve curriculum

https://www.oercommons.org

 

:Free access to all JoVE Education videos until June 15

 https://www.jove.com/

 

:.Learning, Teaching and Leadership – A blog for educators, researchers and other thinkers by Sarah Elaine Eaton, ph.D

 

https://drsaraheaton.wordpress.com/2020/03/31/3-reasons-why-proctoring-an-exam-using-zoom-is-a-bad-idea/

 

מסמך שהוכן באוניברסיטה הפתוחה, לסייע לסגלי הוראה בבניית מבחנים ועבודות בית בקורסים רבי מלל:

https://drive.google.com/file/d/1yOOZ-_w-VR_5eTvSe_srronvyQFo4UU2/view?usp=sharing

 

 

_________________________________________________________________

מדריכים להוראה מקוונת (עריכה: אורלי ליברמן, ביה”ס לחינוך, המכללה למנהל ראשל”צ) :

_________________________________________________________________

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן