ציטוט ורישום ביבליוגרפי

הודעות ועדכונים
ארגון ידידי צה"ל מעניקים מלגת IMPACT ללוחמים משוחררים בסך $5,000 לכל שנת לימוד! ההרשמה למלגה פתוחה (גם טרם הרישום למוסד הלימודים) החל מה 1.3 בכל שנה ונסגרת ב- 31.5. פרטים נוספים בדף המלגות לחיילים באתר >
סטודנטים וסגל יקרים: עקב תקלה, אין גישה לפורטלים של מכלול הבוקר (א' 3.3). התקלה בטיפול ותצא הודעה בסיום. המשך יום נעים ושבוע טוב!)
סטודנטים יקרים – פורסמה רשימת הזכאים למלגת דיקן בשנה"ל תשפ"ד! לצפייה לחצו על 'קרא עוד':
סטדונטים יקרים – הכניסה לבחינות הסמסטר יבוצעו רק באמצעות ת.ז ותשלום חוב עד השעה 00 :14 יום לפני הבחינה
ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ה נפתחה! 🎉 📚 ✨ חייגו ליחידת הרישום במספר הכוכבית 6997* או השאירו לנו את פרטיכם.ן בטופס שלעיל' ואנו נשוב אליכם.ן בהקדם האפשרי :)

מהו ציטוט ביבליוגרפי?

ביסודו ציטוט ביבליוגרפי מספק מידע רלוונטי על המחבר והפרסום. ציטוטים ביבליוגרפיים הם הערכים הרשומים בדף ההפניות המכילים מידע לאיתור מקורות שצוטטו בעבודה האקדמית. חשבו עליהם כעל "כתובת" של המקור כשהם אומרים לקוראים היכן למצוא מקור אותו ציטטתם. הציטוטים הביבליוגרפיים מעוצבים בצורה שונה בהתאם לסוג המשאב המצוטט, אך כולם נוטים לכלול את המחבר, שנת פרסום המקור והכותרת שלו, יחד עם מידע על היכן לאתר את המקור. בהתאם למקום שבו מוצאים את המידע, צורת ואופי הציטוט הביבליוגרפי ישתנו.

לפני שאתם מקדישים זמן רב לקריאת מקור, התחילו בהסתכלות על המידע הבא בציטוט כדי להעריך אם כדאי להמשיך: קחו בחשבון את המחבר, את כותרת העבודה, את התקציר, היכן הוא נמצא (למשל, ספר, כתב עת אקדמי, בלוג, אתר מדיה חברתית), ואת העיתוי של הערך. ייתכן שתרצו גם להסתכל על מילות המפתח כדי לראות תחת אילו קטגוריות נוספות העבודה נופלת. העריכו את המידע הזה כדי לראות אם הוא רלוונטי ותקף עבור המחקר שלכם.

 

מהו סגנון ציטוט ביבליוגרפי?

לאחר שהחלטתם מה לצטט, והאם להשתמש בציטוטים ישירים או בפרפרזה, עליכם לבחור סגנון ציטוט. סגנונות ציטוטים מספקים את הפורמטים הספציפיים לציטוטים ביבליוגרפיים בטקסט המופיעים בעבודת המחקר שלכם. בדרך כלל, בחירת סגנון הציטוט תתבסס על הדיסציפלינה בה תכתבו. לעתים קרובות המרצה שלכם יציין את סגנון הציטוט שהוא/היא היו רוצים שתשתמשו בו.

להלן כמה סגנונות ציטוט נפוצים:

סגנון APA: משמש לעתים קרובות במדעי החברה.

סגנון שיקגו: 1) פורמט הערות וביבליוגרפיה משמש לעתים קרובות במדעי הרוח; 2) פורמט מחבר-תאריך משמש לעתים קרובות במדעי החברה.

סגנון MLA: בשימוש נרחב במדעי הרוח.

Turabian: וריאציה של סגנון שיקגו, בשימוש גם במדעי הרוח.

הרווארד: משמש לעתים קרובות במדעים.

 

קישור למצגת של כללי ציטוט ביבליוגרפי:

שיטת APA 7

 

אפליקציות חופשיות בדפדפן ליצירת רשימות ביבליוגרפיות:

ברשימה הבאה ניתן למצוא מספר תוכנות חופשיות ברשת ליצירת רשימות ביבליוגרפיות, בשפה האנגלית:

BibBuilder ליצירת רשימות ביבליוגרפיות בסגנון MLA – מדעי הרוח.

Citation Builder  ליצירת רשימות ביבליוגרפיות בסגנון   CBE ,APA ו-MLA

Citation Machine ליצירת רשימות ביבליוגרפיות בסגנון APA, MLA, Chicago, Turabian

EasyBib ליצירת רשימות ביבליוגרפיות בסגנון APA, MLA, Chicago ,Turabian

JabRef תוכנה "חינמית" לניהול ציטוטים, מתאימה במיוחד לתחומי המדעים

Knight Cite  ליצירת רשימות ביבליוגרפיות בסגנון APA, MLA, Chicago,

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן