המעבר ממורה מקצועית למחנכת

המעבר ממורה מקצועית למחנכת

מאלי אפרים | 2012 | זהות מקצועית

יכולתו של המורה ליצור קשר עם תלמידיו היא בין המאפיינים החשובים להערכת עבודתו. עבודה זו, העוסקת במעבר שלי ממורה מקצועית למחנכת, נוגעת בממד זה של עבודתי. במסגרת העבודה ערכתי סקירה ספרותית בנוגע לזהות המקצועית, אחריותיות ואכפתיות של מחנך, הצגתי מחקרים רבים העוסקים בתפקידו ובתפקודו של המחנך, ועמדתי על עיקרי המטרות ב"שליחותו" ובייעודו של המורה/מחנך.

בדיקת הנושא נערכה בעזרת מחקר עצמי. תוך שימוש ביומן רפלקטיבי למעקב אחרי העשייה היומיומית שלי, במטרה ללמוד ממנה ולשפרה. בתהליך הרפלקטיבי שעשיתי עלו מחשבות, תובנות ורגשות בעקבות אירועים אשר בהם נקטתי בדרכים שונות כדי לספק את צרכיהם של תלמידיי ולמצוא סיפוק בעבודתי כמחנכת. המסקנות העיקריות שלי מהמחקר הן כי לא די בלמידה. חשובה האינטראקציה עם התלמיד והשילוב של המח והנפש בעשייה. התבררה לי החשיבות של השיחה האישית עם כל תלמיד כמטפחת פתיחות נפלאה ומגבירה את המוטיבציה, האמון, היחס, הכבוד, השמחה והאושר.

התהליך הרפלקטיבי אפשר לי להתבונן על הזהות המקצועית שלי לאורך כל הדרך במהלך חיי המקצועיים. למדתי כי למחנכת השפעה אדירה על התלמידים וכי ככל שהאמנתי יותר בהשפעתי כך גדלה הצלחתי. הזהות המקצועית שלי השתנתה, והבנתי שאני נמצאת בתהליך מתמיד של הבנייתה.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן