הוראת הכתיב בשילוב משחק אנלוגיות לשוניות ממוחשב

הוראת הכתיב בשילוב משחק אנלוגיות לשוניות ממוחשב

איות הוא תהליך קוגניטיבי מורכב, ובו מעורבות יכולות לשוניות ומטה־לשוניות מגוּונות. כאשר אנשים מאייתים מילים, הם משתמשים בלקסיקון שלהם השמור בזיכרון. אם ידע זה אינו מספק, הם משתמשים בידע הלשוני שלהם. ככל שהכותבים מודעים לאפיונים הלשוניים של השפה, הם מאייתים נכון את המילים. הגישה המטה־לשונית כוללת הקניית מודעות לאפיונים לשוניים, היכולת לדון ברכיבים אלו בצורה מפורשת וליישם אותם בכתיבה. משחק מחשב מטה־קוגניטיבי שיתרגל אנלוגיות לשוניות, כמו אנלוגיות פונולוגיות ומורפולוגיות, הכוללות את צורני התוספת השונים בשפה העברית יוכל לקדם את יכולת הכתיב, את יכולת הדיוק ואת מיומנויות החשיבה. תוכנית התערבות יעילה ומיטבית בתחום הכתיב צריכה להיבנות לאחר שנערך מבחן מקדים, הממפה את יכולות הכתיב של התלמידים. התלמידים יוכלו ללמוד באמצעות המשחק רק את צורני התוספת הספציפיים שבהם הם התקשו במבחן המקדים וכך יוכלו לשפר את הישגיהם ביתר יעילות.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן