למידה מבוססת סימולציה בחינוך

https://doi.org/10.54301/PHIB1573

למידה מבוססת הדמיה, או כפי שהיא מוכרת "למידה מבוססת סימולציה" היא טכניקה המדמה את תנאי הזירה המקצועית למטרות למידה ותרגול – מיומנויות יסוד או מיומנויות טכניות. הסימולציה נולדה בעולם הרפואי והצבאי ומשם התפתחה לתחומי דעת נוספים כדוגמת הכשרת מורים. השימוש בסימולציה נפוץ מאוד בתחומי הרפואה והסיעוד ובמחקר הוכחה יעילותה, אך הטמעת הסימולציה בתחום הכשרת מורים עודנה בראשיתה.

ספרות המחקר העוסקת בסימולציה מייצגת את בלבול המושגים הקיים בתחום ואת היעדרה של שפה משותפת בכל הקשור לשימוש במושג "סימולציה". כך למשל, בתחום החינוך כבר שנים נערכות 'סימולציות' בדרכים שונות ומגוונות. הסימולציה בכל אחת משיטות ההוראה האלו מדמה את תנאי השטח. ההתנסות המצולמת מהווה כלי לחיזוק הרפלקטיביות וזרז ללמידה אקטיבית. יחד עם זאת, מאחורי כל שיטת הוראה עומדת מטרה שונה ועל אף שכולן קרויות בפי רבים סימולציה רק אחת מהן קרובה למודל הקליני של הסימולציות הרפואיות. מאמר זה מבקש להמשיג את מודל הסימולציה הקלינית המשלבת שחקנים מקצועיים ותרחיש מובנה המתפתח באופן דינאמי במפגש מתנסה-שחקן.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן