נוירו־מיתוסים

https://doi.org/10.54301/WSAH9728

אוריינות מדעית נדרשת בקבלת החלטות מבוססות ומושכלות בתחומי חיים שונים. בתחום החינוך, אי־הבנות או פירושים מוטעים לגבי תפקוד המוח, או בשמן המקובל "נוירו־מיתוסים" עשויות לגרום לקבלת החלטות מוטעות, ואחיזה בהן עשויה לעודד מדיניות חינוך ושיטות הוראה בלתי יעילות שמשפיעות על תוצאות הלמידה.

נוירו־מיתוסים הם אמונות שווא שמקורן בתפיסות מוטעות בנוגע לתפקוד המוח או באי־הבנה של תפקודו, והם קשורים לעיתים קרובות לתהליכי הוראה ולמידה. תפיסות מוטעות אלו נוצרו כתוצאה מאי־הבנה של עובדות מבוססות מדעית על ידי מחקר המוח, מקריאה שגויה שלהן או מציטוט לא נכון שלהן, ותפיסות אלו משפיעות על דרכי הוראה-למידה, בנייתן ויישומן. קרוקרד טבע לראשונה את המונח "נוירו־מיתוסים" בעקבות התסכול שחש מהתפשטותם של רעיונות מדעיים כוזבים על המוח בתחום הרפואי. פרויקט המוח והלמידה של הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) נשען על המונח הזה, והוא עיצב אותו מחדש כך שיתאים לתחום החינוך.

 

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן