פדגוגיה מגיבת־תרבות

פדגוגיה מגיבת־תרבות

עידית פינקלשטיין, שירה סופר־ויטל

פדגוגיה מגיבת־תרבות היא מודל המתמקד בהיבטים רבים הקשורים להישגי הלומד תוך מתן תמיכה ושמירה על זהותו התרבותית של הלומד. פדגוגיה זו רואה בשוני התרבותי בקרב הלומדים הון תרבותי למצוינות אקדמית, והיא מפתחת פרספקטיבה ביקורתית שמאתגרת מצבי אי־שוויון חברתיים. פדגוגיה מגיבת־תרבות מציעה עוגן תיאורטי ואפשרויות יישום לפדגוגיה רגישת תרבות אשר משקפת את הידע הספציפי לגבי תרבות, התנהגות, עמדות וכישורים הנדרשים כדי להשלים את דרישות הלימוד המשותפות ללמידה בבתי הספר. היא מעודדת את אנשי החינוך להיות מודעים וביקורתיים כלפי הדרה גזעית וחברתית־כלכלית כפי שעלולה להתבטא בתוכניות הלימודים ובכלי ההערכה בחברה של ימינו – בסביבות כיתתיות שבהן משתלבות תרבויות שונות.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

https://doi.org/10.54301/XIDS6911

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן