פודגוגיה: משמעותם הפדגוגית של הסכתים

פודגוגיה: משמעותם הפדגוגית של הסכתים

אחד האופנים שבהם השפיעה המהפכה הדיגיטלית על תקשורת ההמונים הוא תופעת ההסכתים (פודקאסטים), והיא הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. לשימוש הדיגיטלי של ההסכת מספר יתרונות בולטים. המרכזי שבהם הוא הנגישות. יתרון נוסף הוא מאפייני הזמישות (agility, הלחם של זריזות וגמישות), שאותה ניתן לחלק לגמישות בשימוש – האפשרות להאזין להסכת בכל זמן ומקום לפי הצורך, ולזריזות השמיעה – היכולת לעצור (לשהייה מחשבתית), לחזור לאחור (שמיעה חוזרת) ולהתאים את מהירות הדיבור (מאיטי ועד מהיר פי שניים מקצב הדיבור המקורי). בכך מתגברת הטכנולוגיה על מגבלות של זמן, של מרחב (טווח קליטה) והבהירות של הרדיו המסורתי. מתוך החדשנות הטכנולוגית והתקשורתית עולה וצומחת גם החשיבות הפדגוגית של ההסכתים. ההסכת, מתברר, כולל מספר אופנים שבהם ניתן להשתמש כאמצעי לימודי ועליהם מרחיב הערך.

 

על המחבר: ד"ר דביר מלניק עוסק בהקשרים החברתיים והתרבותיים של הידע ובמשמעותו החינוכית. הוא חבר סגל בהתמחות לספרות במכללת קיי, ומשמש ראש המרכז לקידום הוראה במכללה.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן