מחקר משתתף ומחקר מכיל בחינוך

מחקר משתתף ומחקר מכיל בחינוך

 https://doi.org/10.54301/KIBH9276

מחקר משתתף  ומחקר מכיל הם מונחים דומים החולקים גישה הרואה בנחקרים שותפי מחקר במגוון דרכים תוך מתן אפשרות להשמיע את קולם בשלבים שונים של המחקר, דוגמת לגבי אופן איסוף הנתונים, בחירת כלים ודרכי ניתוח, פירוש הממצאים וכתיבת דוח המחקר. גישה זו נחשבה למקובלת עבור לומדים בעלי קשיים ומוגבלויות, אך היא נתפסת היום יותר כגישה שמקדמת ומועילה לכלל התלמידים, חוקרים ואנשי חינוך, והיא מהווה חלק ממאפייני הכלה חינוכית. הנושא נמצא בתהליכי יישום גם במחקר שאינו עוסק בחינוך, המתייחס למשתתפים בוגרים, לרוב אנשים שאינם עוסקים במחקר, אך הנושא הנחקר נוגע להם.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

 

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן