שילוב דרכי הוראה-למידה חדשניות בהשכלה הגבוהה

שילוב דרכי הוראה-למידה חדשניות בהשכלה הגבוהה

https://doi.org/10.54301/IVIK1354

המונח "טכנולוגיות מידע ותקשורת" או ICT מתייחס לשימושים בטכנולוגיה לשם קליטה, הצגה ושידור של מידע באופן אלקטרוני. מונח זה מדגיש את חשיבותם של אמצעי התקשורת בשימושים בטכנולוגיה לצורכי מידע. מכיוון שסביבתנו עתירת טכנולוגיה, מקושרת ומוצפת במידע, על מערכות ההשכלה ליצור תנאי למידה נאותים ולהכשיר את הלומדים בה במיומנויות הדרושות במאה העשרים ואחת. יש להתאים את המטרות החינוכיות למאפיינים החברתיים, התרבותיים והתעסוקתיים של החברה העתידית ולהכשיר את הלומדים במיומנויות הדרושות להשתלבותם המוצלחת בחברה.

הלמידה הדרושה במאה העשרים ואחת צריכה להתבצע תוך שימוש באסטרטגיות חדשניות המעניקות ללומד את אפשרויות הלמידה הטובות ביותר באמצעות השימוש בטכנולוגיה. אסטרטגיות למידה צריכות לפתח אצל הלומדים את הכישורים של ארגון מידע מרובה ומשמעותי, לא־מבוקר ובעל רבדים רבים. עליהן לכלול גם יכולות לחשיבה ביקורתית של מקורות מידע מגוונים, חשיבה בכיוונים שונים וחדשנות. על ההוראה לשלב תקשורת ולעודד שיתוף מידע, עבודת צוות, יצירה משותפת ודיאלוג פתוח ורב-תרבותי.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן