תקריות קריטיות ככלי למחקר וללמידה בהכשרת אנשי חינוך

תקריות קריטיות ככלי למחקר וללמידה בהכשרת אנשי חינוך

תקריות קריטיות ככלי למחקר וללמידה בהכשרת אנשי חינוך

סאוסן עואד-תאברי

שיטת התקריות הקריטיות היא כלי מחקר איכותני שמאפשר זיהוי דפוסים התורמים להצלחת פעולות ותהליכים שונים. במהלך השנים השתמשו בשיטת התקריות הקריטיות ככלי מחקר יישומי במגוון תחומים, במיוחד בתהליכי למידה, הוראה והכשרה מקצועית, ובכלל זה בחינוך.

מקור השיטה הוא עבודתו של פלנגן, שנערכה במסגרת תוכנית הפסיכולוגיה התעופתית של חיל האוויר האמריקאי בזמן מלחמת העולם השנייה. השיטה הומצאה ככלי לבחינה ולהערכה של תהליך הכשרת הטייסים ושל פעולתם המשימתית. לאחר המלחמה המשיך פלנגן להעמיק בפיתוח השיטה במסגרת המכון האמריקאי למחקר.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

https://doi.org/10.54301/GTTD3291

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן