תוכנית שבילים – לחינוך, חברה וסביבה

תכנית שבילים- לחינוך, חברה וסביבה

בואו בשביל לפרוץ דרך!

 

התכנית מעניקה:

  • תואר ראשון בחינוך B.Ed
  • תעודת הוראה  בעל יסודי בהתמחות בגיאוגרפיה  או בהיסטוריה
  • תעודת עובד חינוך בלתי פורמאלי בהתמחות של קידום נוער בסיכון או בנוער וקהילה

 ראשת תוכנית "שביליםסגינור רם שני

 

בואו לעצב את הזהות החינוכית שלכם.ן

 

לומדים ועובדים- לומדים יום וחצי בשבוע + קורסים מרוכזים ומשכללים את העבודה המקצועית'

מבנה לימודים מודולארי המאפשר להתאים את מסגרת הלימודים המתאימה לך: יום וחצי לימודים קבוע (רביעי בשנים א'+ב', חמישי בשנים ג'+ד'), +שבועות מרוכזים ו/או, ימי שישי. הלמידה בשבועות מרוכזים או בימי שישי מאפשרת המשך עבודה משמעותית במהלך הלימודים לתואר ואפשרות לשכלל את העבודה המקצועית מתוך הלימודים בתואר.

מתפתחים בחממה – תהליך ייחודי במרכז התואר

כל הסטודנטים והסטודנטיות בשבילים משתתפים קבוצות קטנות שנקראות חממות. לכל חממה יש  מנחה חוממ/ת שמלווה את הקבוצה במשך שנות התואר בתהליך ייחודי SML, ומלווה הסטודנטים ברמה האישית, ברמה הקבוצתית, ליווי אקדמי וליווי של ההתפתחות המקצועית שלהםן במהלך הלימודים.

חדשנות חינוכית בתואר חדשני

אצלנו נחשפים לחדשנות בחינוך תוך הזדמנות ללמוד עם מיטב המרצים בתחום החינוך המביאים עימם אמצעים טכנולוגיים בלמידה, תהליכי למידת חקר אישית וקבוצתית, שילוב פדגוגי של החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי' ולמידה אינטרדספלינרית.

 

לא תיאוריה בלבד- התנסות מעשית לאורך התואר:

ישנם שני סוגי התנסויות כחלק מתחום ההכשרה החינוכית:

הסוג הראשון- התנסות בחינוך פורמאלי- בשנה ב' ובשנה ג' אותה נקיים בבתי ספר להתנסות בהוראת תלמידים.

הסוג השני- התנסות בחינוך בלתי פורמאלי– אותה תקיימו בארגוני חינוך בילתי פורמאלי במסגרת עבודה או התנדבות.

בשנה א', בשנה ב' ובשנה ג' עליכםן לבצע  120 שעות התנסות זו (מחולקות לאורך השנה) בתנאים הבאים:

עם ילדים ובני נוער בין הגילאים 10-21 (כיתה ד' ועד גיל 21, במקרים מיוחדים ניתן לאשר עד גיל 25),

בפעילות קבוצתית מתמשכת  של לפחות שישה ילדים/ בני נוער, 6 שעות שבועיות ומעלה, במסגרת של חינוך בלתי פורמלי.

 

קורסים לדוגמא:

בהכשרה לחינוך:

  • אקטיביזם בקהילה
  • מחשבת החינוך הדמוקרטי
  • כשירות תרבותית למחנכים
  • מרחבים בניהול עצמי
  • חשיבה יצירתית

בהתמחות חינוך בלתי פורמאלי:

  • פיתוח מנהיגות נוער
  • עבודה עם נערות
  • ניהול קהילות והובלת שינוי בקהילה
  • פסיכולוגיה של גיל ההתבגרות

בהתמחות גאוגרפיה:

  • אקולוגיה ושמירת טבע
  • הגירה וגלובליזציה
  • גיאוגרפיה בעולם מקוון
  • גיאוגרפיה של המזרח התיכון
  • מבוא לגיאוגרפיה אנושית

בהתמחות היסטוריה:

  • ההיסטוריה של הפריפריה בישראל
  • מין ומגדר ביהדות בעת העתיקה
  • מגפות, שגעון והיסטוריה
  • מלחמה ושלום: תולדות המאה-20

שבילים משפיעה על סביבה, חברה וחינוך-

הלימודים משני מציאות בחינוך, חברה ובסביבה של הדרום.

לומדים ומתנסים בלמידה מבוססת פרויקטים  (PBL), שילוב בין תיאוריה ופרקטיקה, בהתנסויות מעשיות ביצירת חדשנות, ובצבירת ניסיון מעשי להשפיע על מסגרות חינוך ברחבי הדרום.

בשנה ג',  מתנסים ב למידה מבוססת מקום (PBE) , תוך קידום עשייה סביבתית-חברתית והתנסות בחינוך לאזרחות פעילה במסגרות חינוך.

בנוסף, הלומדים בשבילים זוכים להשתלבות ברשת הבוגרים המקצועית של אלו שסיימו את תכנית שבילים בעשור האחרון ומשפיעים על הדרום כולו.

 

לתיאום ראיון  והשארת פרטים    077-8051206   shanis@democratic.co.il

 

בוגרים וסטודנטים מספרים על שבילים:

ורד ארביב

שנה ד, מנהלת תחום תנועות וארגוני הנוער והש"ש, כיוונים , באר שבע

"שבילים בשבילי הוא המקום שמצאתי אנשים שרואים את העולם מזווית אחרת, סקרנית ומחברת. זה מקום לאהוב את עולם האקדמיה, ולחבר בין תוכן והתעסוקה שלי. בשבילים הכרתי את אשת החינוך שבי"

אייל גולדשטיין

שנה ד',  רכז שכבה תיכון אורט ערד"

"שבילים בשבילי זה להרגיש שווה בין שווים, זה להרגיש מסוגל להתמודד עם הקשיים, זה להרגיש שיש בי יכולת להזיז הרים"

מור צפורי

 בוגרת, מנהלת מרחב חינוכי בהקמה 'לב הנגב'שנה ד',  רכז שכבה תיכון אורט ערד"

" שבילים בשבילי הוא בית להתפתחות, מקום שמייצר מפגשים ועשייה ומממלא השראה לדרך.  בשבילים גילתי הרבה עומק על עולם החינוך ועל עצמי, שהיווה לי כר פורה להיות אשת החינוך הפורצת דרך שאני"

סאגר אבו סריחאן

שנה ג,  מנהל רשת בוגרים נווה מדבר ניצנה

"שבילים עשתה לי סדר בעשייה הציבורית, תרמה לי רבות בהוצאת פרויקטים ובנוסף בבניית ארגז הכלים שלי"

גלריית תמונות של תכנית שבילים:

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן