תוכנית שבילים – לחינוך, חברה וסביבה

שבילים: לחינוך, חברה וסביבה: בואו בשביל לפרוץ דרך!

התוכנית מעניקה:

  • תואר ראשון בחינוך (B.Ed)
  • תעודת הוראה בעל-יסודי, בהתמחות בגיאוגרפיה או בהיסטוריה
  • תעודת עובד חינוך בלתי פורמאלי, בהתמחות של קידום נוער בסיכון או בנוער וקהילה
  • תעודת המכון הדמוקרטי *

באים לשבילים? באים לעצב את הזהות החינוכית שלכם.ן!
השאירו את פרטיכם בטופס שלהלן ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם >

אנחנו רוצים שגם תלמדו וגם תעבדו (בטח גם אתם)
בתוכנית שבילים לומדים רק יום וחצי בשבוע + קורסים מרוכזים!

כל הסטודנטים של שבילים עובדים או מתנדבים בארגוני חינוך פורמאליים או בלתי פורמאליים.

אנחנו רוצים שתמשיכו לעבוד ולהשפיע על החינוך בדרום, ולכן יצרנו תוכנית לימודים המאפשרת זאת:

פעם בשבוע נפגשים במכללה ליום מלא וגדוש, והשאר בימים מרוכזים לאורך השנה:

  • בשנים א'+ב' בתואר-יוםהלימודים הקבוע 08:30-19:30 הוא יום רביעי
  • בשנים ג'+ד' בתואר-יוםהלימודיםהקבוע08:30-19:30הואיוםחמישי

 

מעבר לימי הלימודים הקבועים (רביעי או חמישי),את שאר הקורסים תלמדו בימים מרוכזים במהלך השנה:

  • ישנם קורסי יום שישי ("סדירויות") כך ש 3-6 ימי שישי הם קורס.
  • ישנם קורסים (ריכוזים) המתקיימים כימים רצופים בחופשות מערכת החינוך הממלכתית: חנוכה, פסח ובחודש יולי, כך ש3-6 ימים מרוכזים הם קורס.
  • ישנם קורסים מקוונים ללמידה מרחוק א- סינכרונית, שמאפשרת את הקצב למידה שלכם בזמנכם.

לאלו מכם, שנדרשים לקורסי אנגלית מאחר ואין לכם פטור- יהיה עליכם להירשם לקורסי אנגלית לפי רמתכם המתקיימים מרחוק, אחת לשבוע, ללא נוכחות פיזית בשעות אחהצ ברביעי\ חמישי או שישי בבוקר.

איך זה נראה? לכל אחד מכם תהיה מערכת קורסים שונה ומותאמת לו!

כל הסטודנטים בשבילים בוחרים 2 התמחויות ללמידה בתואר:

גם התמחות אחת בהוראה:

או

וגם התמחות אחת בחינוך בלתי-פורמלי:

 או

 

התמחות חינוך בלתי פורמאלי – קידום נוער בסיכון:
בהתמחות זו לומדים 26 נק"ז (נקודות זכות) בתואר. הנה קורסים לדוגמא בחינוך בלתי פורמאלי בהתמחות קידום נוער בסיכון:

  • מדיניות, עקרונות עבודה ותוכניות מרכזיות בעבודת קידום נוער בישראל
  • טיפול בהתנהגויות סיכון במסגרת הקהילה
  • עיצוב תפיסת התפקיד של עובד חינוכי טיפולי בקידום נוער
  • כלים לעבודה פרטנית עם בני נוער
  • עבודה עם נערות
  • פסיכופתולוגיה של גיל ההתבגרות
  • הכנת בני נוער לחיים עצמאיים


התמחות חינוך בלתי פורמאלי – נוער וקהילה:
בהתמחות זו לומדים 26 נק"ז (נקודות זכות) בתואר, והנה קורסים לדוגמא בחינוך בלתי פורמאלי בהתמחות נוער וקהילה

  • מגזר שלישי וחברה אזרחית
  • חינוך לאזרחות ומעורבות חברתית בחבפ
  • פיתוח מנהיגות נוער
  • ניהול קהילות והובלת שינוי בקהילה
  • פועלים במסגרת: היכרות עם חוזרי מנכ"ל
  • עיצוב תפיסת התפקיד של עובד נוער בקהילה
  • אתגרים בחינוך בלתי פורמלי


התמחות הוראת גיאוגרפיה:
בהתמחות זו לומדים 26 נק"ז (נקודות זכות) בתואר, והנה קורסים לדוגמא בהתמחות גאוגרפיה:

  • מבוא לגאוגרפיה אנושית
  • גיאוגרפיה עירונית
  • מבוא לאיכות הסביבה
  • גיאוגרפיה בעולם מקוון
  • אקולוגיה ושמירת טבע
  • אנרגיה ומים
  • מרחבים מוחלשים
  • סייבר גיאוגרפיה

התמחות הוראת היסטוריה:
בהתמחות זו לומדים 26 נק"ז (נקודות זכות) בתואר, והנה קורסים לדוגמא בהתמחות היסטוריה:

  • ממרד החשמונאים למרד בר כוכבא – מבוא לתולדות עם ישראל בעת העתיקה
  • דת האיסלם בימי הביניים ועד לימינו
  • מבוא להסטוריה של מדינת ישראל
  • יוון ורומא בעת העתיקה
  • מגפות שיגעון והיסטוריה : רפואה וחברה בעת החדשה
  • מוסקבה , ברקולין ונחל עשן סיפורה של היהודים דוברי הרוסית
  • שואה: השאלות הגדולות
  • היסטוריה של הקיבוץ

אנחנו מחפשים אנשי חינוך בנשמה, ונותנים לכך מרחב שלם בלימודים: החממה – תהליך ייחודי במרכז התואר

כל הסטודנטים והסטודנטיות בשבילים משתתפים קבוצות קטנות שנקראות חממות.

לכל חממה יש מנחה חוממ/ת שמלווה את הקבוצה במשך שנות התואר בתהליך ייחודי SML, ומלווה כל סטודנט.ית ברמה האישית, ברמה הקבוצתית, בליווי אקדמי ובליווי של ההתפתחות המקצועית שלהםן במהלך הלימודים.

 

קראו מטה על התהליך של החממה בכל שנה:
החממה מכוונת לפיתוח איש חינוך אקטיביסט היודע את עצמו, מנהל את תהליכי הלמידה שלו ומחובר לסביבתו.

  • בשנה א, תהליך החממה ממוקד בשנת חיפוש המבררת את הרקע הערכי- חינוכי של כל אחד.ת.
  • בשנה ב, תהליך החממה ממוקד בהעמקה בשאלה מרתקת לכל סטודנט.ית.
  • בשנה ג, תהליך החממה ממוקד ביוזמה המופקת על ידי כל סטודנט.יץ בתחום חינוכי- חברתי או סביבתי.
  • בשנה ד, תהליך החממה ממוקד בהפלגה והתכוננות לסיום התואר ועיצוב הצעד הבא.

  

מחברים שטח ואקדמיה. לא תיאוריה בלבד- התנסות מעשית לאורך התואר:
בשבילים לומדים חינוך, מדברים חינוך ועושים חינוך. הכיתה במכללה הופכת למעבדה חוקרת של ההתנסויות בשטח החינוכי, וההתנסות בארגוני החינוך הופכת לזירת למידה מרתקת.

קראו מטה על ההתנסויות המעשיות המתבצעות במהלך התואר בכל אחת מההתמחויות:

התנסות מעשית בהוראה של היסטוריה או גיאוגרפיה
אנו מקיימים בתואר התנסות מעשית בהוראה של היסטוריה או גיאוגרפיה אותה נקיים בבית ספר עם תלמידים אמיתיים כזירה חוקרת של ההוראה.

  • בשנה ב- התנסות של שבוע שלם בהוראה בלמידה מבוססת פרויקטים (PBL), שילוב בין תיאוריה ופרקטיקה, בהתנסויות מעשיות ביצירת חדשנות, ובצבירת ניסיון מעשי להשפיע על מסגרות חינוך ברחבי הדרום.
  • בשנה ג- התנסות בהוראה בבוקר יום הלימודים בלמידה מבוססת מקום (PBE) , תוך קידום עשייה סביבתית-חברתית והתנסות בחינוך לאזרחות פעילה במסגרות חינוך.

התנסות מעשית בחינוך הבלתי פורמאלי
אנו מקיימים בתואר גם התנסות מעשית בחינוך הבלתי פורמאלי- אותה הסטודנטים מקיימים בארגוני חינוך בלתי פורמאלי במסגרת עבודתם או התנדבותם.
באופן זה כל הסטודנטים בשבילים עובדים או מתנדבים בחינוך הבלתי פורמאלי וכל המצטרף לשבילים נכנס לרשת המקצועית הגדולה בדרום.

בשנה א', בשנה ב' ובשנה ג' על הסטודנטים לבצע 120 שעות התנסות זו (מחולקות לאורך השנה) בתנאים הבאים:
עם ילדים ובני נוער בין הגילאים 10-21 (כיתה ד' ועד גיל 21, במקרים מיוחדים ניתן לאשר עד גיל 25),
בפעילות קבוצתית מתמשכת של לפחות שישה ילדים/ בני נוער, 6 שעות שבועיות ומעלה, במסגרת של חינוך בלתי פורמלי.

איך מתקבלים לשבילים?

  • אם אתם עם רקע חינוכי חברתי ואתם רוצים לפרוץ את עצמכם ולהשפיע על הדרום….
  • אם עברתם בהצלחה ראיון עומק עם ראשי התכנית…..
  • אם עמדתם בקריטריונים של תעודת בגרות …..

אתם מתאימים לשבילים!

בשבילים לומדים חינוך, מדברים חינוך ועושים חינוך. הכיתה במכללה הופכת למעבדה חוקרת של ההתנסויות בשטח החינוכי, וההתנסות בארגוני החינוך הופכת לזירת למידה מרתקת.

 

על המועמדים להיות עם בגרות בממוצע 92 ומעלה:

  • בעלי בגרות מלאה, אך בממוצע נמוך מ 92- ידרשו לבצע מכינת 3 עבודות שתוכל להחליף את תעודת הבגרות *
  • מועמדים מעל גיל 30, בעלי בגרות חלקית – ידרשו לבצע מכינת 3 העבודות שתוכל להחליף את תעודת הבגרות *
  • מועמדים דוברי ערבית – ידרשו להציג תעודת בגרות הכוללת -ערבית 3 יח"ל בציון 80 או 4/5 יח"ל בציון 70, ועברית 5 יח"ל בציון 80, או סיווג רמה יע"ל בציון מעל 110.

*על מכינת 3 העבודות להיות עם ממוצע ציונים מעל 92 , ועל פי דרישת משרד החינוך יהיה להביא ציון בחינת פסיכמטרי.


מתקבלים לשבילים = מתקבלים לרשת הבוגרים הגדולה של שבילים!

הלומדים והלומדות בשבילים זוכים להשתלבות ברשת הבוגרים המקצועית של אלו שסיימו את תכנית שבילים בעשור האחרון ומשפיעים על הדרום כולו.

לשבילים יש כבר 432 בוגרים המהווים רשת חינוכית-חברתית בדרום, אשר עובדים בכל ארגוני החינוך הבלתי פורמלי המרכזיים בדרום ובבתי הספר מחוללי שינוי.

שרה גטו
מורה , באר שבע

"תוכנית 'שבילים' היא עולם מלא בקשת של צבעים לבחירה. היא הזמנה ללמידה חווייתית מלאת אפשרויות"

אייל גולדשטיין

שנה ד',  רכז שכבה תיכון אורט ערד"

"שבילים בשבילי זה להרגיש שווה בין שווים, זה להרגיש מסוגל להתמודד עם הקשיים, זה להרגיש שיש בי יכולת להזיז הרים"

סאגר אבו סריחאן

שנה ג,  מנהל רשת בוגרים נווה מדבר ניצנה

"שבילים עשתה לי סדר בעשייה הציבורית, תרמה לי רבות בהוצאת פרויקטים ובנוסף בבניית ארגז הכלים שלי"

נדב צברי

מחנך, ביה"ס מרח"ב

"סיימתי את 'שבילים' כשבאמתחתי חבורויות לחיים (חברים ומרצים), כלים לעולם התעסוקה ונקודת מבט יצירתית ומקצועית אל עולם החינוך. אני ממליץ על מסלול הלימודים בכל עת"

מור צפורי

 בוגרת, מנהלת מרחב חינוכי בהקמה 'לב הנגב'שנה ד',  רכז שכבה תיכון אורט ערד"

" שבילים בשבילי הוא בית להתפתחות, מקום שמייצר מפגשים ועשייה ומממלא השראה לדרך.  בשבילים גילתי הרבה עומק על עולם החינוך ועל עצמי, שהיווה לי כר פורה להיות אשת החינוך הפורצת דרך שאני"

ורד ארביב

שנה ד, מנהלת תחום תנועות וארגוני הנוער והש"ש, כיוונים , באר שבע

"שבילים בשבילי הוא המקום שמצאתי אנשים שרואים את העולם מזווית אחרת, סקרנית ומחברת. זה מקום לאהוב את עולם האקדמיה, ולחבר בין תוכן והתעסוקה שלי. בשבילים הכרתי את אשת החינוך שבי"

לתיאום ראיון  והשארת פרטים:

 077-8051206  08-6402668  shanis@democratic.co.il

 

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן