לשון עברית כשפה שנייה במגזר הבדואי

ראש ההתמחות בלשון עברית

"הלשון היא מאושיות התרבות של כל עם, מלווה אותו לאורך ההיסטוריה והיא מרכיב חשוב בזהותו הלאומית… הלשון העברית הייתה לכור ההיתוך של הלאום בישראל" (פרופ' יעקב בן-טולילה בתוך: "אתרוג" כתב-עת לענייני חינוך, יהדות וחברה, דצמבר 2008).

 

 

רציונל ההתמחות בלשון העברית כשפה שנייה במגזר הבדואי

צוות המרצים בהתמחות בלשון העברית רואה את הלשון כלי להבעת החשיבה, להעברת התרבות ואמצעי לתקשורת בתוך הקשרים נסיבתיים: לימודיים-הוראתיים, חברתיים-מנהיגותיים ותרבותיים.

ההתמחות בלשון העברית מכשירה את תלמידיה לתפקד כאנשי חינוך, הממשיכים את תפקידם של מוריהם בהנחלת הלשון העברית כשפה שנייה בקרב תלמידיהם. השפה העברית מהווה גשר בין התרבויות השונות ומאפשרת תקשורת פתוחה בין מגזרי האוכלוסייה השונים. השליטה בשפה היא חיונית ליצירת דיאלוג בין שתי התרבויות – הערבית והיהודית.

הסטודנטים יוכשרו כאנשי חינוך בעלי יכולת אוריינית לשונית תוך חשיפתם למחקרים עדכניים בתחום הלשון.

ההתמחות בלשון העברית מקנה לתלמידיה ידע לשוני, מודעות לשונית ומטא-לשונית, שבעזרתם יוכלו להתבונן בשפה ולפתח חשיבה רפלקטיבית על התנהגותם הלשונית שלהם ושל תלמידיהם.

ההתמחות בלשון העברית מקנה לתלמידיה יכולת להשתמש בשפה בכתיבה ובדיבור בהתאמה למשלבים הנדרשים בהתאם לנסיבות. בשל הדמיון בין השפות, רכישת השפה העברית כשפה שנייה מגבירה את המודעות למבניה ולתפקודיה של שפת האם (הערבית).

הכשירות הלשונית, הנרכשת במהלך הלימודים בהתמחות בלשון העברית, תסייע לסטודנטים ליישם את ידע הלשון בקהילות שיח שונות, שבהן הם פועלים ועתידים לפעול.

  • המכללה שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים
  • מספר המקומות מוגבל
  • הרישום להתמחות הנו על בסיס מקום פנוי
  • פתיחת ההתמחות מותנית במספר הנרשמים
לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן