דבר מערכת גיליון 2

דבר המערכת לקסי-קיי 2

 "וגם אני כלולה בסוד הזה
של התנועה המתגלית
תנועת צל העלים
בכתם האור
על רצפת החדר "
(חיה שנהב)

הפעימה השנייה של לקסי-קיי אנשים חושבים חינוך – שיח על הוראה, חינוך וחברה – מביאה עמה עשרה ערכים נוספים של התבוננות מרעננת במושגים מוכרים וחדשים. החוקרים הכותבים ממקדים את הידע הרב שלהם בנקודה אחת ובתנועה המתגלית, הם נפרסים לפנינו מחוברים לרשת צפופה של ידע, תאוריה ומעשה חינוכי.

בגיליון השני של כתב העת הצעיר והצומח של מכללת קיי מתבהרים ערכים אוניברסליים כמו צדק ואמון ומושגים בהכשרה חינוכית כמו דידקטיקה, תיווך, קריאה אינטרטקסטואלית, והוראה דיגיטלית. הלומד ופיתוח יכולותיו מוצגים בעזרת הכוונה עצמית, מוטיבציה ואמפתיה. תפיסה אחרת של ייצוגי חינוך בפנטסיה לבני הנעורים מאתגרת לראייה חדשה של מכלול יצירות המשלבות זו בזו פעילות במעשה הלמידה. מעגל האור של המעשה החינוכי מתרחב גם מעבר למערכת החינוך אל ההורים השותפים הטבעיים שגם צורכיהם וקשייהם הנם חלק מעניינה של הפדגוגיה החינוכית ושל העוסקים בה.

חמישה עשר חברי סגל לקחו חלק בביקורת עמיתים של המאמרים, במטרה לסייע לכותבים לשפרם ולהביא אותם ליתר בהירות לקורא הסקרן והמתעניין. הקוראים הסוקרים בגיליון זה היו: ד"ר בדיע אלקשאעלה, גב' מירב אסף, ד"ר סמדר בן-אשר , גב' דפנה גוברין, גב' דפנה גרנית, ד"ר אורית הוד-שמר, ד"ר יהודית זמיר, ד"ר ורד יפלח, גב' מיכל מונטל, ד"ר רות מנצור, ד"ר נורית נתן, ד"ר דיתה פישל, גב' רחל צפריר, ד"ר רמה קלוויר ד"ר ורד רפאלי.

תודה מיוחדת לנשיאת המכללה, פרופ' לאה קוזמינסקי, יו"ר המערכת על מעורבות ועניין בעידוד הכתיבה של המרצים ללקסי-קיי תוך הכרה בערכו ובחשיבותו של כתב העת הלקסיקלי המתהווה כעוד נדבך לידע המונגש ללומד, לעוסקים בהוראה ולקוראים במעגלים רחבים יותר.

שותפות במלאכת העשייה של הוצאת הגיליון לאור הן ד"ר עדית שר עורכת הלשון ומיכל סטריער הבונה ומעצבת את כתב העת באתר.

המערכת מזמינה את הכותבים להגיש מושגים נוספים מוארים ומעניינים לקראת הפעימה השלישית שתצא לאור בינואר 2015.

בברכת קריאה מהנה ומעשירה.
דר' סמדר בן-אשר עורכת כתב העת לקסי-קיי

דילוג לתוכן