מידע לחוקרים

הודעות צוות לשכת המדען הראשי, משרד החינוך:

הסקירה היומית – הערכה וצמצום פערים

סדרת מסמכים חדשה של לשכת המדען הראשי עוסקת במתח בין הערכה סטנדרטית ובין צמצום פערים. הסדרה מורכבת מ3 מסמכי תשתית ידע מחקרי אותם ננגיש במהלך הימים הקרובים, שעוסקים בזוויות שונות של הסוגיה.
המסמך הראשון עוסק בשאלה אילו אסטרטגיות עשויות לתרום ליישוב המתח בין הערכה וסטנדרטיזציה לבין השאיפה לצמצום פערים לימודיים וחברתיים?
המסמך בנוי כך שהעמוד הראשון שלו מאפשר מבט מהיר ומקיף על תוכן המסמך ומציע תובנות מרכזיות ואסטרטגיות מומלצות/שאינן מומלצות ליישום. לאורך כל המסמך ניתן ללחוץ על הקישורים על מנת להעמיק ולצלול אל החלקים שמעניינים אתכם במיוחד.

לקריאת המסמך: bit.ly/30Q3HBw

הזדמנות אחרונה למלא משוב על הסקירות היומיות ולעזור לנו להשתפר ולהתפתח: https://bit.ly/3pbbken

 

כלי עזר לחוקרים:

סרטוני ההרצאות שהוצגו ביום עיון של רשות המחקר וההערכה מהתאריך 17.6.2019:

 

2018 Journal Impact Factors

לרשימת כתבי עת שפיטים בעברית – לחצו כאן

לרשימת כתבי עת שפיטים בעברית ובערבית באישור הות"ת – מעודכן לדצמבר 2023 – לחצו כאן

לאתר לחיפוש כתבי עת האתר לחיפוש כתבי עת באנגלית – לחצו כאן
לסרטון הדרכה לשימוש באתר – לחצו כאן

תקציר כללי רישום מקורות לפי APA7

 

הודעות מכללת קיי

מרכז מידע בין-מכללתי

מרכז המידע מספק שירותי מידע בתחומי הכשרת מורים, הוראה וחינוך. מכיל אוסף ייחודי של מחקרים . חשוב מאוד לחיפוש כלי מחקר ולכלל מידע לחוקרים.

 

הכירו את Google Scholar Alerts

בכדי לקבל עדכונים על מאמרים חדשים בשדה המחקר שלכם הירשמו להתראות של גוגל.

היכנסו לכתובת:

https://scholar.google.com/scholar_alerts?view_op=list_alerts&hl=en

צרו (create) התראה חדשה
כתבו בשורת החיפוש נושא עליו תרצו עדכונים של מאמרים; מומלץ לחפש ביטוי בגרשיים ו/או עם פלוס בכדי לצמצם את מספרם. למשל –

+”project based learning” +”teacher education”

וזהו – בכל כמה ימים תקבלו קישורים לסקולר בנושא זה
לפרטים ניתן לפנות למירב אסף merava8af@gmail.com

 

הספרייה הלאומית מעמידה לרשות הקהל כתבי עת בגישה ישירה מהבית.
בשלב זה, הגישה למאגר JSTOR פתוחה לכל משתמש בתחומי מדינת ישראל. לשם כך צריך להירשם (בחינם) לספרייה הלאומית ולבחור שם משתמש וסיסמה (אם נרשמתם בעבר אין צורך לעשות זאת שוב). הגישה לכתבי העת האלקטרוניים היא למשתמשים רשומים בלבד. לאחר תהליך ההזדהות, תוכלו לראות את כתבי העת הכלולים בפרויקט.

כתב העת לקסי-קיי של מכללת קיי

כתב העת לקסי-קיי הוא לקסיקון הנושא  אופי של שיח פתוח על ערכים דיאלקטיים וחיבורם המיוחד לעולם החינוך והכשרת המורים.

מערכת כתב העת מזמינה חברי סגל להיות שותפים בסקירה ובהערכה של כתבי יד המוגשים למערכת. לפרטים

קול קורא לפרסום בכתב העת "לקסי-קיי"

קולות קוראים בענייני פדגוגיה

 

he program is intended to support education research projects with budgets of $50,000 or less.It aims to fund academic work that will contribute to the improvement of education, broadly conceived. For details.

  1. קול קורא למחקר בנושא יישום דו"ח ועדת דורנר (קישור)
  2. קול קורא למחקר בנושא נשירה במוסדות החינוך הממלכתי דתי (קישור)

על פתיחת תוכנית מענקים משותפת. לפרטים נוספים לחצו כאן

  1. הבקשות יוגשו בין התאריכים 15 במאי ועד 30 ביולי של שנת המענק האחרונה. נבקשכם לוודא כי הבקשות יוגשו במועדים אלו בלבד.
  2. הבקשות יוגשו באמצעות חשבון המשתמש של החוקרים.
  3. על רשות המחקר לאשר את בקשת החוקר.

להנחיות המפורטות (ניתן להורידן גם מאתר הקרן).

לאתר

לפרטים ולשאלות ניתן לפנות
בכתובת אימייל: socialmobility@yadhanadiv.org.il
ובטלפון: 02-5665-107, שלוחה 346.

להלן הנושאים של קולות הקוראים וקישורים למסמכים המפרטים את נוהלי ההגשה של הצעות:

  1. הצעות מחקר בנושא אוריינות ערבית כשפת אם (קישור)
  2. מחקר בנושא מדיניות חינוך רב לשונית (קישור)
  3. מחקר בנושא תוכניות ייחודיות להכשרת עובדי הוראה (קישור)
  4. מחקר בנושא קליטה מיטבית של מורים חדשים במערכת החינוך (קישור)
  5. מיון מועמדים להוראה במגזר הערבי (קישור)
  6. קידום השימוש בטכנולוגיות להוראת תחומי הדעת (קישור)
  7. מלגות ע"ש זלמן ארן לדוקטורנטים מצטיינים בחינוך לשנת 2016 (קישור)

לפרסום קולות הקוראים באתר הלשכה של המדען הראשי לחצו כאן

לדף המכרזים באתר המדען הראשי לחצו כאן

אשר יכולים לקדם או להחליש מוטיבציה ללמידה אצל ילדים. למחקר דרושים משתתפים אשר הינם הורים לילדים בכיתות ג'-ד'. לפרטים נוספים

The Foundation welcomes proposals from any of the natural and social sciences and the humanities that promise to increase understanding of the causes, manifestations, and control of violence and aggression. Applicants for a research grant may be citizens of any country. New applications must be received by August 1, for a decision in December. Applications are reviewed once a year.For details see https://www.hfg.org/rg/guidelines.htm .

are planning to add teaching-related materials to the resources that are currently available at the website. Your help is needed with this task – Please consider sending any materials that you may have, as well as any other teaching-related materials that you think may be useful to other qualitative researchers. For details.

קרן מאל"ו למחקר מחדשת את פעילותה לשנת 2019.

את תקנון הקרן וטפסי הגשת הבקשה תוכלו למצוא באתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה

www.nite.org.il.

קולות קוראים של קרנות מחקר שונות

דפי מידע מעודכנים למענקים בתוכנית מענק מחקר אישי.
השינוי הינו באפשרות לגבות תקורה ממענקי הקישור

לחצו כאן

מצ"ב קול קורא של האגף למחקר, תכנון והכשרה עבור השירות לעבודה קהילתית להגשת הצעות לסקירת ספרות בנושאהתערבויות קהילתיות לילדים ובני נוער בסיכון.

המועד האחרון להגשת הצעת עבודה 8.3.18.

המועד המאוחר ביותר להשלמת הסקירה המבוקשת הוא שישה חודשים מיום החתימה על החוזה.

את ההצעה ואת הסקירה יש להעביר למיטל ויסמן צברי – מנהלת תחום ניהול ידע, לכתובת meitalw@molsa.gov.il

לחצו כאן

 in reducing/reinforcing economic and social inequalitiesand to find ways to more fully realize education's potential to promote equal opportunities.The Spencer Foundation supports both basic and applied research on education and related issues in two programs:Major Research Grants and Small Research Grants.For details see https://www.spencer.org/content.cfm/grant-policies

General Information. The Foundation welcomes proposals from any of the natural and social sciences and the humanities that promise to increase understanding of the causes, manifestations, and control of violence and aggression. Applicants for a research grant may be citizens of any country. New applications must be received by August 1, for a decision in December. Applications are reviewed once a year.For details see https://www.hfg.org/rg/guidelines.htm.

לכתבי עת

כתב עת תלת-לשוני של אוניברסיטת אובריקב, במקסיקו: כתב העת מתמקד בנושאים חברתיים, חינוכיים ובמדעי היהדות

 Coact International Journal Universidad Hebraica

אתר לאיתור כתבי עת באנגלית  ע"פ הדירוג :

https://www.scimagojr.com/journalrank.php

קול הקורא של כתב העת "מניתוק לשילוב" מאמרים חדשים לקראת פרסום גיליון מס' 21. 

הגיליונות מתפרסמים במלואם בכתובת: https://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/YeledNoarBesikun/maagarim/NitukShiluv/

 

  קול קורא של כתב העת "עיונים בשפה וחברה" שיעסוק בחקר הנרטיב בחברה הישראלית. לפרטים נוספים.
קול קורא למאמרים לגיליון בכתב העת  דפים. המאמרים יעברו שיפוט אקדמי. לפרטים נוספים.
קול קורא של כתב העת "עיונים בשפה וחברה" מזמין חוקרים להגיש מאמרים. לפרטים נוספים . 

מערכת כתב העת "רוח הספורט" מזמינה כותבים וכותבות להגיש מאמרים לקראת פרסום כתב העת. "רוח הספורט" הינו כתב עת שפיט של מכללת אוהלו, אשר יוצא לאור מדי שנה ומהווה במה לחידושים בתחומי החינוך הגופני והספורט. לפרטים 

כתב העת ״הוראה באקדמיה״  הנחיות להגשת מאמרים.

קול קורא של כתב עת שפיט "במעגלי החינוך – מחקר, עיון ויצירה"  בנושא הכשרת מורים (מכללת דוד ילין). יתקבלו בברכה מאמרי מחקר מסוגות שונות או מאמרי עמדה והגות.  לפרטים .

קול קורא לכתב העת האינטרנטי החדש חוקרים @ הגיל הרך של סמינר לוינסקי. לפרטים נוספים 

קול קורא להצעת מאמרים לגיליון של "הוראה באקדמיה".  לפרטים נוספים . 

קול קורא להגשת כתבי יד לכתב העת "הגות ומחקר בחינוך בישראל" – סדרת ספרי עיון חדשה בפרדס הוצאה לאור.לפרטים נוספים .

Invitation to Contribute to a Special Issue of Qualitative Social Work

Research and Practice – "Narrative Approaches to the Study and Practice of Social Work.” 

 For details

כתב העת: Educational Action Research Journal מזמין חוקרים ישראלים ממכללות להוראה להגיש מאמרים בנושא ACTION RESEARCH וכן לשמש כקוראים. קישור לכתב העת 

מערכת כתב העת "רוח הספורט" מזמינה כותבים וכותבות להגיש מאמרים לקראת פרסום כרך ב' של כתב העת. "רוח הספורט" הינו כתב עת שפיט של מכללת אוהלו, אשר יוצא לאור מדי שנה ומהווה במה לחידושים בתחומי החינוך הגופני והספורט. לפרטים ולהנחיות .

כתב העת האקדמי "דפים " מתמקד בתיאוריה, במחקר ובפרקטיקה של הכשרת עובדי הוראה ופיתוחם. זהו כתב העת השפיט המרכזי הקיים בארץ בנושא הכשרת מורים.

קול קורא של כתב עת שפיט "במעגלי החינוך – מחקר, עיון ויצירה" בנושא הכשרת מורים (מכללת דוד ילין). לפרטים .

קול קורא של כתב עת "גילוי דעת" (סמינר הקיבוצים). לפרטים

כתב עת "דברים" (מכללת אורנים) לפרטים הנחיות למחברים .

קול קורא של כתב עת "ג'אמעה" (מכללת אלקאסמי). לפרטים

קול קורא של כתב עת "חוקרים @ הגיל הרך " (מכללת לוינסקי). לפרטים

קול קורא של כתב עת "מעוף ומעשה" (מכללת אחווה). לפרטים

כתב העת החדש "מחקר ועיון בחינוך מתמטי". לקול קורא והנחיות להגשת מאמרים .

העמותה הישראלית להנחיה ולטיפול קבוצתי מוציאה לאור כתב עת מקצועי, דו שנתי, בשפה העברית, "מקבץ".בכתב עת זה מתפרסמים מאמרים תיאורטיים ותיאוריים מן השדה, כולם על עבודה קבוצתית. עורכת ד"ר סמדר בן אשר. לקול קורא

קול קורא להגשת מאמרים לכתב עת חדש "הומור מקוון – כתב עת מדעי לחקר ההומור" – לפרטים .

קול קורא לפרסום מאמרים בכתב העת 'עיונים במינהל ובארגון החינוך' – כתב עת מקצועי בתחומי מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך.  כתב העת יוצא לאור באוניברסיטת חיפה מטעם המרכז למינהל והערכה בחינוך. מערכת כתב העת כוללת חוקרים בתחום מינהל החינוך, המייצגים אוניברסיטאות מחקר שונות בארץ. העורכת הראשית של כתב העת היא ד"ר זהבה רוזנבלט. את כתבי היד יש לשלוח כקובץ word אל רותם רגב, רכזת המערכת, לכתובת המייל: eunim2000@gmail.com אתר כתב העת .

קול קורא להגשת מאמרים לכתב העת Evaluation Review

Evaluation Review  (ERX) is an interdisciplinary forum for social science researchers, planners, and policy makers who develop, implement, and utilize studies designed to improve the human condition. Consistently highly ranked and cited, ERX brings together the latest applied evaluation methods used in a wide range of disciplines. It presents the latest quantitative and qualitative methodological developments, as well as related applied research issues.Submit your research to Evaluation Review.

קול קורא של כתב עת International Journal of Self-Directed Learning

כתב עת Review of Education

The new journal from the British Educational Research Association – launching in 2013!Review of Education (An International Journal of major studies in Education)British Educational Research AssociationFor details.

קולות קוראים שפורסמו באתר Teacher Colleges Record

Call for Papers: International Journal of Educational Policies . TheJournal of Educators Onlineinvites you to submit original papers in the broad area of computer-mediated learningto include pedagogy, content, technical and organizational issues for the

Request for Submissions: The Journal of Educators Online  is published in January and July of each year. October 15th is the submission deadline for the January issue.

קול קורא לגיליון של כתב העת Journal of Teacher Education :

Volume 66.4Performance Assessment of Teaching: Implications for Teacher Education. Due November 1st, 2014

Journal of Social and Political Psychology- "Rethinking Prefigurative Politics" Guest Editors: Jan Haaken, Flora Cornish, Catherine Campbell, Sharon Jackson, Liora Moskovitz.  For more details 

A special Section of Semiotica(Journal of International Association for Semiotic Studies)

regardingSocial Representations, ICTs and Community Empowerment. For details .

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן