נוירו-פדגוגיה

בעשרים השנים האחרונות נצפה בעולם עניין רב בקשר שבין ידע ממדעי המוח לחינוך, ונעשו ניסיונות ליצור קשר בין שני תחומי עניין ומחקר אלו. ייעודו של תחום הנוירו־פדגוגיה הוא לגשר בין הידע המצטבר במחקרים מתחום מדעי המוח לבין חקר החינוך, בעיקר בהיבטים פרקטיים של תהליכי הוראה ולמידה.

נוירו־פדגוגיה, המכונה בספרות גם נוירו־חינוך, הוא תחום דעת בין־תחומי המשלב וממזג תחומים שונים, כמו מדעי המוח, פסיכולוגיה וחינוך, ומטרתו לשפר ולדייק את ההבנה הפרקטית והתיאורטית של תהליכי למידה והוראה. מטרותיו המרכזיות מתמקדות בהבנה טובה יותר של האופן שבו אנו לומדים, בפיתוח שיטות הוראה ותוכניות לימודים, בפיתוח אסטרטגיות למידה ובתרומה להתוויית מדיניות חינוכית, על בסיס מדעי ועל סמך ממצאים אמפיריים.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן