הוראה מבוססת תפקודים ניהוליים

הוראה מבוססת תפקודים ניהוליים היא גישת הוראה היונקת שורשיה ממושג נוירו־פסיכולוגי ומתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, והיא מתפתחת תוך התבססות על תחום בנוירו־פדגוגיה. בהיותה מבוססת על הידוע ביחס ליכולות הנוכחיות והפוטנציאליות של המוח האנושי, גישה זו מאפשרת להתאים את הנלמד, אסטרטגית ותוכנית, אל כל לומד, אל כל תחום דעת ואל כל הקשר.

כתפיסה מובילה, הוראה מבוססת תפקודים ניהוליים מאפשרת למורה ולתלמיד נגישות לאסטרטגיות לניהול ידע, התנהגויות, התקשרויות ומחשבות – תואמות גיל ויכולת – הנמצאות במקום הראשון במדרג מטרות ההוראה. נגישות זו היא 'כרטיס כניסה' ליישומי התפתחות מודעים, לקידום ולמשמעות בשגרת היום־יום בלמידה ובכל התנהגות תבונית, המבוססת על מחשבה ועל רגש.

 

https://doi.org/10.54301/PAOG4482

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן