היחידה לכניסה להוראה

משאבי צמיחה - היחידה לכניסה להוראה

למורים ולגננות בשנה הראשונה בהוראה,

הרישום לסדנת משאבי צמיחה – השתלמות המורה החדש בשנה הראשונה לאחר ההתמחות – שנה"ל תשפ"ב – החל

 

לטופס הרישום לשנת תשפ"ב – לחצו כאן

 

אנו מאחלים לכולם, שנת לימודים פורייה ומוצלחת.

לפרטים נוספים: 08-6402884 טלפקס: 08-6402880
מייל: Growth_Resource@kaye.ac.il

 

בברכת שנה מוצלחת והנאה מההוראה.

מורה חדש/ה? ברכות לרגל סיום ההתמחות, זה אמיתי! יש לך רישיון הוראה.

למה את/ה מחכה? הצטרפ/י אלינו ל"משאבי צמיחה" – הבית שלך במכללה, בשלב הכניסה להוראה.

מצפים לך, בהשתלמות המורה החדש.

לפלייר מידע לחצו כאן

 

גננת חדשה? ברכות לרגל סיום ההתמחות, יש לך רישיון הוראה.

הצטרפי אלינו ל "משאבי צמיחה" מצפים לך, בהשתלמות גננת חדשה

לפלייר מידע לחצו כאן

 

"משאבי צמיחה" הנה יחידה ניסויית לכניסה להוראה, שעוסקת בתמיכה ובליווי של גננות ושל מורים חדשים בשנות הכניסה להוראה: בשנת ההתמחות (סטאז'), בשנה הראשונה ובשנה השנייה בהוראה. כמו כן, היחידה מכשירה מורים חונכים ומלווים, במסגרת של קורסים ייחודיים.

 

היחידה מעניקה בכל שנה שירות לכ-1200 מורים, הנמצאים בתחילת דרכם בהוראה ומשמשת בית גם לכ-1000 מורים מלווים וחונכים, הן במסגרת של קורסי הכשרה הן במסגרת של חניכה וליווי בפועל.

 

היחידה הוקמה בשנת תשע"ב והיא פועלת בשיתוף פעולה עם בית הספר להכשרה ועם בית הספר להתפתחות מקצועית, במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי.

 

היחידה מושתתת על תפיסת רצף של פיתוח מקצועי, ומתן מענה לצרכים הייחודים של המורים בתחילת דרכם בהוראה. החזון שלנו הנו לתרום לגיבוש זהות של מורה אוטונומי, המאופיין בהכוונה עצמית, פרואקטיביות, יוזמה ויצירתיות, מורה בעל נטייה ויכולת להתבונן בכוחותיו ובמשאביו ולהתבסס עליהם בעבודתו. אנו משלבים בעבודתנו מספר גישות חינוכיות ותיאורטיות עדכניות וכלים ייחודיים, ביניהן: תיאורית ההכוונה העצמית, הפסיכולוגיה החיובית, למידה מהצלחות וחקר מוקיר (באמצעים נרטיביים), תהליכי אקספלורציה והתפתחות קריירה, ייצוג עצמי ומחקר פעולה.

 

בנוסף לקורסים שמתקיימים במכללה, היחידה פועלת בשיתוף פעולה עם צוותי החינוך בבתי ספר ברחבי הנגב ובחמישה יישובים, במסגרת של חממות בית ספריות ויישוביות: בדימונה, בבאר שבע, בכסייפה, בחורה, בלקייה וברהט.

 

מטרות על

  • קידום הבניית הזהות המקצועית והמוטיבציה האוטונומית של המורה.
  • צמצום השחיקה והנשירה ממקצוע ההוראה בשנים הראשונות של הכניסה להוראה.

מטרות היחידה

  • ללוות את המורה ברצף התפתחותי של הבניית הזהות המקצועית, במהלך שנות הכניסה להוראה.
  • להעצים את המכוונות העצמית של המורה: פיתוח מסוגלות, חיזוק תחושת השייכות וחיזוק תחושת האוטונומיה בהוראה.
  • ליצור מערך תמיכה ייחודי לתהליכי ההתפתחות המקצועית, בהמשך לשנות ההכשרה.
  • ליצור קהילייה מקצועית תומכת, המקיימת דיאלוג בין עמיתים, הבניית ידע ויצירת כלים, הנחוצים בתהליכי הכניסה לגן ולבית הספר.

 

בעלי תפקידים ביחידה

ד"ר חיה קפלן ראש היחידה לכניסה להוראה ומנהלת חממת באר שבע
ענת קסלר רכזת תחום התמחות בהוראה – סטאז' ומנהלת חממת דימונה
ורדית ישראל רכזת תחום מורים חונכים
ד"ר איברהים אלבדור מנהל חממת תל שבע, רכז תקשוב, רכז חממת פרוטיץ, בית הספר אלהוזייל
וואג'יה אבו גוידר מנהל חממת אלקאסום
משכית הודסמן מנהלת חממת כסייפה ורכזת תחום מורים חדשים
תמר מילשטיין מנהלת חממת מצפה רמון
למא משעל מנהלת חממת אבו תלול
ד"ר חאלד אלסייד מנהל חממת חורה
דינה שחאדה מנהלת חממת רהט
הווידה אלהואשלה מנהלת חממת לקייה ורכזת תוכנית שיאי"ם בנגב
ד"ר מוחמד אלדדה מנהל חממת ערערה בנגב
נוהה אלוקילי מנהלת חממת שגב שלום וחממת אורט אבו תלול
בושמת בר נדב חברת צוות הערכה
דינה בן יעיש רכזת תחום הגיל הרך – גננות
כרמלה אוחיון מזכירת היחידה
רינת כהן מזכירת היחידה

כרזות מתמחים במכללת קיי בשנים 2013-2009

הכנסו לדף הפייסבוק של היחידה – משאבי צמיחה 

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן