לקסי-קיי

הכשרת מורים
נמצאו 5 תוצאות
סאוסן עואד-תאברי
תקריות קריטיות ככלי למחקר וללמידה בהכשרת אנשי חינוך סאוסן עואד-תאברי שיטת התקריות הקריטיות היא כלי מחקר איכותני שמאפשר זיהוי דפוסים התורמים להצלחת פעולות ותהליכים שונים. במהלך השנים השתמשו בשיטת התקריות הקריטיות ככלי מחקר יישומי במגוון תחומים, במיוחד בתהליכי למידה, הוראה והכשרה מקצועית, ובכלל זה בחינוך. מקור השיטה הוא עבודתו של פלנגן, שנערכה במסגרת תוכנית הפסיכולוגיה…
ליאורה נוטוב, סמדר גלעד חי ודיצה משכית
'הערכה משלימה' – מושג תיאורטי חדש העוסק בהערכת לומדים. הגדרתו מאפשרת להעריך כישורים ומיומנויות יסוד המשתקפים בהתנהגויות נצפות של לומדים במהלך לימודיהם. המאמר מתייחס להבחנה בין המושג החדש 'הערכה משלימה' ובין מודלים קיימים של הערכה בהכשרת מורים: הערכה מסכמת והערכה חילופית. ייחודיות ההערכה המשלימה באה לביטוי בהיותה תהליך דינמי של שיפוט ומשוב המאפשר למעריכים ולמוערכים…
ליאורה נוטוב, סמדר גלעד חי ודיצה משכית
מיומנויות יסוד זוכות לאחרונה למחקר נרחב בהקשר של תוכניות הכשרה, לימודים וקריירה המותאמות לצורכי שוק העבודה המודרני. בספרות המחקר, מיומנויות יסוד מתוארות כמאפיינים בין־אישיים ותוך־אישיים של הפרט המתורגמים להתנהגויות נצפות,  כמו יצירתיות, אמפטיה, מנהיגות. חשיבות טיפוחן של מיומנויות יסוד במרחב הלימודי והתעסוקתי מעוגנת במחקרים המעידים כי שליטה בהן מנבאת טוב יותר את היכולת למצוא עבודה…
ענת אבן זהב, הילה כהן ואורית חזן
הערך מוקדש ללמידה בין-תחומית במערכת החינוך העל-תיכונית והאקדמית בישראל, ובכל מחדש את הדיון על למידה בין-תחומית שכבר התפרסם בכתב העת
מרים בן פרץ
מקובל לראות בתוכנית לימודים ביטוי למטרות שכותביה הסכימו ביניהם שברצונם להשיג בטווח הארוך ובטווח הקצר באמצעותה. כפי שכתב רובינסון (Robinsohn) עוד בשנת 1969: "the generally accepted sense of the construction and revision of a program of ordered sequences of learning experiences, related to intended objectives" (p. 221). לפי הגדרה זו, הפוטנציאל הקוריקולרי של תוכנית לימודים…
דילוג לתוכן