ועדה לעידוד פעילות מחקרית

ועדה לעידוד פעילות מחקרית

 

עידוד ישיר ותקנון להגשת הצעות מחקר

עידוד עקיף

ארגון וניווט מחקרים במכללה

דוחות ותקצירי מחקרים בתמיכת ועדה לעידוד פעילות מחקרית

טפסים

קישורים

דוחות מחקר (עותקים בחדר עיון שבספרייה)

 

ועדה לעידוד פעילות מחקרית היא גוף מתנדב של שבעה חברים בעלי תואר דוקטור, הם מיצגים בדרך כלל, את רוב הדיסציפלינות במכללה, והם גם בעלי תפקידים במכללה. תפקידם העיקרי של חברי הועדה הוא לעודד אנשי מכללה שונים לעסוק במחקר בכל תחום אפשרי.
הועדה עושה זאת דרך:

 עידוד ישיר

חלוקת תקציב נתון בין אנשי המכללה, העוסקים במחקר. התקציב מיועד לפנוי זמן ולהוצאות מחקר בסיסיות.

עזרה בהכנת הצעות מחקר, במחקרים ובהרצאות.

עידוד לצאת לכנסים. על ידי מתן עזרה במימון.

סיוע בהוצאת ספר – מימון חלקי, בהצגת קבלות. הסיוע יוענק אחת לשלוש שנים.

עידוד חוקרים לפרסם בעיתונות אקדמית ואחרת, בארץ ובחו"ל, ע"י עזרה במימון (תרגום ופרסום).

תקנון ועדת מחקר לסיוע לשנת תשפ"ג

 

עידוד עקיף

חוקרים המקבלים תקציב חייבים להציג את מחקרם במכללה.

פרסום תקצירי המחקרים לכל אנשי המכללה.

הצגת המחקרים בספריה לעיון.

יידוע על קרנות מחקר שניתן להיעזר בהן.

יידוע על כנסים.

 

   הגשת הצעות מחקר ארוכות טווח

          אופן הסיוע  – ועדת המחקר ממליצה להגיש למופ"ת הצעות למחקרים שהזמן הנדרש לביצועם עולה על שנה אחת.

          הועדה תאשר את ההצעה ותעביר לחתימתה של נשיאת המכללה

          אופן מימוש התקציב – למידע על כללי הגשת הצעות ועל סיוע כספי ניתן לעיין באתר רשות המחקר של מכון מופ"ת.

 

ארגון וניווט מחקרים במכללה

בשנים האחרונות, הועדה לקחה על עצמה גם לטפל בצדדים האתיים והארגוניים של מחקרים הנעשים בתוך המכללה. הועדה מטפלת ב:

קביעת כללי אתיקה ונהלים לעריכת מחקר במכללה.

ארגון וניווט בקשות למחקר במכללה ע"י חוקרים מבחוץ.

ארגון וניווט בקשות למחקר של אנשי המכללה בתוך המכללה.

יידוע של כל הגורמים על מחקרים אלה.

בכך היא מאפשרת הפצת רעיון המחקר בין אנשי המכללה, יחד עם שמירה על זכויות הנבדקים, והגשת עזרה בפועל לחוקרים לעשות את עבודתם באופן נוח ומסודר.

קביעת כללי אתיקה ונהלים לעריכת מחקר במכללה.

ארגון וניווט בקשות למחקר במכללה ע"י חוקרים מבחוץ.

ארגון וניווט בקשות למחקר של אנשי המכללה בתוך המכללה.

יידוע של כל הגורמים על מחקרים אלה.

בכך היא מאפשרת הפצת רעיון המחקר בין אנשי המכללה, יחד עם שמירה על זכויות הנבדקים, והגשת עזרה בפועל לחוקרים לעשות את עבודתם באופן נוח ומסודר.

 

דוחות ותקצירי מחקרים בתמיכת ועדה לעידוד פעילות מחקרית:

 

2008-2009 

 

Scientific Survey: Synthetic approach to games teaching in physical education and sport training of youth. Felix Lebed (2008-2009).

 

דו"ח מחקר: מחקר מעקב אחר א) כשירותן המקצועית של המורות, בוגרות מסלול חינוך מיוחד; ב) זיהוי מקורות הידע של המורות ובחינת קישורן למסגרת העבודה ולהתנסות במהלך ההכשרה להוראה. דיתה פישל, מכללת קיי; אסתר טובלי, מכללת שאנן. (נובמבר 2009).

 

2010

 

דו"ח מחקר: רופאות חלוצות בארץ ישראל, 1914-1900. ציפורה שחורי-רובין. (יוני 2010).

 

2011

 

Online mathematical competition: using virtual marathon to challenge premising students and to develop their persistence. Vktor Freiman, Universite de Moncton, Canada; Mark Applebaum, Kaye Academic College of Education. 2011.

 

ניהול ומגדר בארץ ישראל לדמותן של מנהלות בתי ספר בשלהי התקופה העות'מאנית 1914-1889. ציפורה שחורי-רובין. יוני 2011.

 

כתיבת משובים בהכשרת מורים: הכשרת מורים לתפקידם כמקדמי כתיבה. אתי כהן, נורית נתן, בלהה טרייביש. יוני 2011.

 

2012

 

כתיבת  הכשרת מורים לניהול שיח לימודי. כהן (סייג) אתי, נתן נורית, ורדי-ראט אסתר וגלסנר אמנון. יוני 2012. (יחידת מחקר, מכללת קיי).

 

פסיכולוגיה חיובית בהכשרה להוראה: חוויות של 'זרימה' בלמידה ובהתנסות המעשית בקרב סטודנטים להוראה. רפאלי ורד. ספטמבר 2012.

 

Tracking changes in mathematical creative thinking of secondary school students which perform inquiry in mathematics. Peter Samovol, Alexander Braverman. October 2012. 

 

 

קישורים

 

ספריית מכון מופ"ת

באתר זה ניתן למצוא מאגרי מידע שונים, מאתר כנסים וקישורים לכתבי עת בנושאי חינוך

 

רשות המחקר הבין-מכללתית

באתר זה ניתן לקבל מידע אודות תמיכה כספית במחקרים ורשימת יועצים מומחים בתחומי תוכן שונים

 

מדריך לציטוט ביבליוגרפיה

APA CitationGuide

 

כנסים בנושאי חינוך

 

מאגר אריק לאיתור תקצירי מאמרים, חומרי הוראה וסקירות בנושאי חינוך:  Eric 

 

דוחות מחקר ופרסומים בכתבי עת שפיטים (קישורים):

  • רון הוז, ענת קינן, נדה אלעטואנה, זינאת ואכד, סלים זיאדנה (1997). היבטים אישיים וקהילתיים על הגורמים המשפיעים על משך הלימודים של בנות בבתי הספר במגזר הבדואי במחוז הדרום. [עותק בחדר עיון שבספרייה]

 

 

דילוג לתוכן