הכנס הבינלאומי של תוכנית פרוטיץ (ארסמוס +, האיחוד האירופי)

הודעות ועדכונים
סטודנטיות.ם יקרות.ם: לוח הבחינות מפורסם! שימו לב: יתכנו שינויים במועדי ב'. מאחלים לכם אביב מלא חירות :)
ארגון ידידי צה"ל מעניקים מלגת IMPACT ללוחמים משוחררים בסך $5,000 לכל שנת לימוד! ההרשמה למלגה פתוחה (גם טרם הרישום למוסד הלימודים) החל מה 1.3 בכל שנה ונסגרת ב- 31.5. פרטים נוספים בדף המלגות לחיילים באתר >
סטודנטים יקרים – פורסמה רשימת הזכאים למלגת דיקן בשנה"ל תשפ"ד! לצפייה לחצו על 'קרא עוד':
ההרשמה לשנת הלימודים תשפ"ה נפתחה! 🎉 📚 ✨ חייגו ליחידת הרישום במספר הכוכבית 6997* או השאירו לנו את פרטיכם.ן בטופס שלעיל' ואנו נשוב אליכם.ן בהקדם האפשרי :)

העצמת קולם של המורים החדשים: השקעה אג'נטית והכוונה עצמית מנקודת מבט תרבותית

16/11/2018 | 9:00 | מכללת קיי
לוגו קיי ומשאבי צמיחה
לוגו פרוטיץ
לוגו ארסמוס והאיחוד האירופי

MIT – Multiple Players Induction Team
PROTEACH Project / Erasmus+ Program

כנס בינלאומי של תוכנית פרוטיץ
ד'-ח' בכסלו תשע"ט / 16-12 בנובמבר 2018
העצמת קולם של המורים החדשים: השקעה אג'נטית והכוונה עצמית מנקודת מבט תרבותית

יו"ר הכנס: ד"ר חיה קפלן
מזכירת הכנס: מגי זלדין.
מזכירות היחידה: מגי זלדין וכרמלה אוחיון.
רכזת מנהלית: ענת אלבז

 

וועדת היגוי: פרופ' לאה קוזמינסקי, ד"ר חיה קפלן, ד"ר ראומה דה-גרוט, ד"ר אברהים אלבדור, ד"ר אסתי פיירסטיין, בשמת בר-נדב, דינה בן יעיש, דינה שחאדה, דפנה גוברין-לינקר, הווידה אלהואשלה, ורדית ישראל, ד"ר חאלד אלסייד, ענת קסלר, ד"ר שולמית פישר.

 

מקום המפגש: המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, רח' עזריאל ניצני 6 באר-שבע, חדר 410. טלפון: 08-6402777

 

תוכנית הכנס

יום שני 12.11

הפעילות תתקיים במכללת קיי. כמו כן, נבקר בבית הספר מקיף ו ונסייר בעיר באר שבע.

9:30-9:00 התכנסות
10:00-9:30 ברכות
פרופ' לאה קוזמינסקי, נשיאת המכללה
ד"ר שרה זילברשטרום, מנהלת האגף להתמחות וכניסה להוראה
ד"ר ראומה דה-גרוט, מנהלת הפרויקט
ד"ר שרה זיו, נציגת מכון מופת
הצגת תוכנית הכנס במהלך השבוע: התמה המובילה, נושאים, לוח זמנים.
ד"ר חיה קפלן
10:45-10:00 העצמת קולם של המורים החדשים: השקעה אג'נטית והכוונה עצמית בקרב מורים בשלב הכניסה להוראה
פרופ' לאה קוזמינסקי
11:15-10:45 מתיאוריה למחקר ולמעשה: ממצאי מחקר ורעיונות פרקטיים לקידום מורה אג'נטי, פרואקטיבי ומכוון עצמי: מבט בין תרבותי.
ד"ר חיה קפלן וורדית ישראל
11:45-11:15 פוטותראפיה ככלי להתבוננות מודעת פנימה והחוצה, להתבונן, להרגיש וללמוד.
דנה בירן וענת קסלר
12:30-11:45 סיור במכללה ודיון
12:30 ארוחת צהרים
15:30-13:30 ביקור בבית הספר מקיף ו, בו פועלת תוכנית הפרוטיץ. הכוונה עצמית ואוטונומיה מנקודת מבט ארגונית ובזיקה לתרבות הבית ספרית.
מתי מינדלין, מנהלת בית הספר.
קולות ויוזמות של מתמחים ומורים חדשים, בהובלת נציגי המורים, שמתנסים בתוכנית הפרוטיץ.
צוות בית הספר: מתי מינדלין, ודורית שוורצברגר
צוות המכללה: דפנה גוברין וד"ר שולמית פישר
18:00-16:00 מטיילים ולומדים – "למידה מבוססת מקום" בעיר באר שבע, מתודה לקידום הכוונה עצמית ושייכות ב-MIT (חממה יישובית) בבאר שבע.
בהובלת דינה בן יעיש

 

יום שלישי 13.11

הפעילות תתקיים במכללת קיי.

9:45-9:00 Nurturing Students' and Teachers Inner Compass as a Key task in Autonomy Supportive Education
פרופ' אבי עשור, אוניברסיטת בן גוריון
10:15-9:45 דיון בהרצאה של פרופ' עשור, חיבור לתפיסת הפרוטיץ ותפיסת ה- Vake בהיבטים של חינוך לערכים, כחלק מפיתוח הזהות של מתמחים ומורים חדשים.
Discussion: Prof, Jean-Luc and Dr. Lydia Linortner
10:30-10:15 הפסקה
13:00-10:30 פרופ' ג'ון מארשל ריב, אוניברסיטת סאול, דרום קוריאה, סדנא.
13:45-13:00 ארוחת צהרים קלה
16:15-13:45 פרופ' ג'ון מארשל ריב, המשך הסדנא.
17:15-16:15 דיון: חיבורים לפרויקט פרוטיץ בהובלת צוות אוניברסיטת בוקרשט,
Dr. Elena Marin and Dr. Simona Iftimescu
18:15-17:15 פגישה של קבוצת המחקר הבינלאומי (מכללת סכנין, מכללת קיי, רומניה, אסטוניה ואוסטריה).
19:00 ארוחת ערב חגיגית, אירוח של מכללת קיי.

יום רביעי 14.11

הפעילות תתקיים במכללת קיי. כמו כן, נבקר בבית הספר אלהוזייל ברהט וב-MIT (החממה היישובית) ביישוב לקיה.

12:00-9:00 המשך הסדנא עם פרופ' ג'ון מארשל ריב.
סיור ב-MIT (חממה יישובית) ברהט.
בהובלת ד"ר אברהים אלבדור ודינה שחאדה
12:30 סיור רכוב בעיר רהט וארוחת צהרים.
15:30-13:30 ביקור בבית הספר חט"ב אלהוזייל, בו פועלת תוכנית הפרוטיץ, בדגש על זהות, הכוונה עצמית ופרואקטיביות במבט תרבותי. סיור במרכז המורשת הבדואית, מפגש עם מתמחים, מורים חדשים וחונכים, ממצאי הערכה משנת 2017-2018.
צוות בית הספר: איימן אלהוזייל, מנהל בית הספר, אמירה אבו סוכות, יועצת ורכזת קליטה.
צוות המכללה: דינה שחאדה, רכזת החממה היישובית, ד"ר אברהים אלבדור, מנחה MIT, רחל צפריר, יועצת אקדמית, בשמת בר נדב, מעריכה.
18:00-16:00 ביקור בקהיליית פרוטיץ בלקיה, סדנא משותפת עם חונכים, מתמחים ומורים חדשים, מפגש עם קובעי מדיניות.
בהובלת הווידה אלהואשלה.

יום חמישי 15.11

הפעילות תתקיים במכללת קיי. כמו כן, נסייר ב-MIT (החממה היישובית) בחורה.

13:00-8:30 פעילות במכללת קיי
9:45-8:30 סקירה של תוכנית ההערכה שהתבצעה בשנת הלימודים 2017-2018.
עודד מקרוסי, מכון מופת, ד"ר רינת ארביב, מכללת סמינר הקיבוצים, ד"ר חיה קפלן, מכללת קיי.
הצגת ממצאי תוכנית הערכה על ידי המכללות בישראל, חקרי מקרה ודוגמאות טובות.
מהי דמות המורה שמצטיירת מן הממצאים? מה מקדם את ההשתלבות של המורים בבית הספר? ביטויים של האג'נטיות של המורה ושל האג'נטיות של בית הספר וכיצד לחבר ביניהם.
לכל מכללה 15 דקות להצגה.
כל מכללה מתבקשת לבחור היבט ייחודי להצגה, שמתקשרת לתמה המרכזית של הכנס: דגשים של פיתוח אג'נטיות והכוונה עצמית בקרב המתמחים, המורים החדשים, החונכים, או בית הספר כארגון.
11:15-9:45 מכללת בית ברל, ממצאים מניתוח דוגמאות טובות
מכללת סכנין
מכללת גורדון
מכללת סמינר הקיבוצים
מכללת תלפיות
11:15 הפסקה
12:00-11:30 תהליכים של שינוי בתחום החינוך באסטוניה. כיצד מדינה קטנה יכולה להוכיח אג'נטיות ולהוביל את עצמה בתהליכי שינוי משמעותיים.
Prof. Eve Eisenschmidt and Dr. Merilyn Meristo
12:30-12:00 גישה ומתודות לקידום הקול והפרואקטיביות של מורים מתחילים, הניסיון של אוניברסיטת אקסטר.
Dr. Walshe Karen and Dr. Smith Bryan
סיור ב-MIT (חממה יישובית) בחורה.
בהובלת ד"ר חאלד אלסייד
13:30 ארוחת צהרים בחורה.
16:00-14:15 סיור וסדנא התנסותית בפארק האקולוגי וואדי עתיר ביישוב חורה לחיזוק הזהות התרבותית והגישה הפרואקטיבית.
בהנחיית מעיין פוקס, מכללת קיי
להיות יישוב בדואי מוביל, ביטויים של אג'נטיות בהתפתחות היישוב חורה.
יוסף אבו ג'עפר ועמרן עמרני, נציגי המועצה המקומית חורה ופארק וואדי עתיר
17:00-16:00 סיכום הכנס.
18:30-17:30 פגישה של קבוצת המחקר הבינלאומי במכללת קיי (מכללת סכנין, מכללת קיי, רומניה, אסטוניה ואוסטריה).

יום שישי 16.11

הפעילות תתקיים במכללת קיי.

12:30-8:30 PMB-Project Management Board
בהנחיית ד"ר ראומה דה-גרוט וד"ר ראול דרכמן.
לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן