הוראה מבוססת טיעון בגישת הלומד במרכז

בשיטת הוראה מבוססת טיעון בגישת הלומד במרכז התלמידים חוקרים ומגלים את החוקיות, ובונים את הטיעונים שלהם על פי הכללים המקובלים. אנשי חינוך מתחום הוראת המדעים והמתמטיקה מדגישים את החשיבות של הוראה ולמידה מבוססת טיעון. שיח טיעוני מרחיב את ההבנה המושגית של התלמידים ומספק להם הזדמנויות להשתמש במושגים ובתיאוריות מדעיות בעת שהם מנסים לאשש טענה כלשהי או להפריכה. חוקרים מצאו כי שיח טיעוני תורם לפיתוח ההבנה המושגית של התלמידים בתחום המדעים ולהבנת הקשר בין המדעים ובין סוגיות חברתיות-מדעיות. בניית טיעונים מאפשרת לתלמידים לפתח את הבנתם לגבי היווצרות עולם הידע המדעי. מכיוון שתלמידים צריכים לבנות טיעונים ונימוקים מבוססים, לשכנע תלמידים אחרים בטענות שלהם, להעלות ספקות ולשאול שאלות, הם מבנים את הידע האישי שלהם באופן קונסטרוקטיביסטי בד בבד עם האינטראקציה החברתית שלהם בכיתה.

 

https://doi.org/10.54301/JBRM1294

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן