קולות: גיליון מס' 28 – יוני 2024

קולות: גיליון מס' 28 – יוני 2024

דווקא בימים אלו, כשאנו עדיין בליבה של מלחמה קשה והמילים נרמסו ואזלו, מתחדדת ההבנה כי כוחנו באחדותנו.
אין הכוונה לאחדות שמקורה באחידות וחד־ממדיות המגיעות מביטול מעושה של המגוון ושל השונות ומהשהייה זמנית ומלאכותית של מחלוקות ופערים, אלא אחדות שמקורה בדיאלוג, בפתיחות ובקשב, בבחירה להתמקד בזיקות ההדדיות על פני המפלג ובשיתוף וקרבה. המסד לכינון אחדות מעין זו הוא חינוך לערכים של מגוון, צדק והכלה, ערכי הליבה של מכללת קיי ובהם עוסק גיליון זה.

גיליון זה (#28) הוא החלק השני של הנושא מגוון, צדק והכלה:
(חלק א' מצוי בגיליון 26)

  • בפתח הגיליון ד"ר שרון רחמים, מנהלת מרכז פסג"ה בלוד, כותבת על הקשר בין תהליכי התפתחות מקצועית, מגוון זהויות ושוויון הזדמנויות,
    ומציגה את לוד כמקרה בוחן תוך התייחסות לערכי הצדק, השוויון וההכלה.
  • בהמשך, קיימנו ריאיון עם ד"ר אסנת קליימן
    על האופן שבו ערכי מצ"ה (מגוון, צדק והכלה) באים לידי ביטוי בתוכנית החדשה 'יסודות' שהיא עומדת בראשה.
  • במדור 'בימת דיון' איה רימון, סבחה נבארה ואפרת בן צבי כותבות על מגוון, צדק ושיויון בתוכנית 'נתיבים'.
    איה סגל מציגה את האגרון הדו־לשוני החדש 'אסיף' המצמצם את פערי השפה ומקדם הכלה ושילוב.
  • ד"ר גילת טרבלסי ויותם ויסקופ כותבים על מניעה וטיפול בנוער עובר חוק עם הפרעת קשב והתנהגויות סיכון,
    הכוונה חינוכית של פעולות הכלה, הוגנות וצדק.
  • חותם את המדור מאמרה של ד"ר ניצן כהן העוסק בהנגשה קוגניטיבית המבוססת על המודל החברתי למוגבלות
    ומציג את שיטת הקריאה ליע"ם (לקרוא עם משמעות) המקדמת שוויון בחינוך.
  • במדור 'איפה הם היום?' אורטל נתניה, בוגרת תוכנית שבילים במכללת קיי, משתפת בחוויותיה כאימא לילד אוטיסט
    וכמקימת קהילת ההורים הוירטואלית 'אוטיזהמצחיק' המקדמת הכלה באמצעות הומור.
  • במדור 'מה רואה?' גבריאלה קליין מספרת על תערוכת "תגובה ראשונה" שבה מציגים חמישה אומנים את תגובתם היצירתית הראשונה לאירועי השבעה באוקטובר,
    ועל תערוכת 'דיוקן עצמי', פרי יצירתן של סטודנטיות שנה ג' בהתמחות באומנות.
  • במדור 'מה קורא?' ד"ר סלים אבו ג'אבר וד"ר מחמוד נעאמנה כותבים על ספרם החדש "עין השמש: על הצופיות האיסלאמית בשירה ערבית בת זמנינו",
    וד"ר נורית הירשפלד-סקופינסקי כותבת על חוויותיה מאז השבעה באוקטובר.
  • במדור 'מה שומע' ד"ר נעמה רשף מספרת על שיח משוררים וסדנת כתיבה בנושא 'שירה בעת מלחמה' אשר נערכה בהתמחות ספרות.
    כהרגלנו, נסיים במדורו של פרופ' אמנון גלסנר 'דמיינו חינוך'.

תודה לכל הכותבים ולכל העוסקים במלאכה:
חברי מערכת כתב העת 'קולות', מזכירת המערכת אלבינה בן דוד, עורכת הלשון ד"ר טליה דיתשי-ברק, צלם המכללה יורם פרץ והמעצבת הגרפית נירה רובין.

נאחל ימים של שקט ושלווה.

נושא הגיליון הבא: חינוך כחוויה

קריאה נעימה!
ד"ר נעמה רשף- עורכת.

– – –

כתב העת "קולות", הוא כתב-עת העוסק בענייני חינוך וחברה בהוצאת המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי, באר-שבע.

מטרתו של כתב העת להוות במה לקולות השונים, והזדמנות לדיון ולדיאלוג בתחומים אלה.
"קולות" יוצא לאור פעמיים בשנה, בחודשים ינואר ויוני, וכל גיליון מוקדש לנושא שונה.

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן