שלום רב,
אנו מברכים אותך על כניסתך לעבודה החינוכית ועל השתתפותך בסדנת התמחות בהוראה במכללת קיי. אנו מאחלים לך שנה של למידה ועשייה, צמיחה והתקדמות אישית ומקצועית.
רציונל
שנת ההתמחות בהוראה (סטאז') היא שנת עבודתו הראשונה של עובד ההוראה. היא מגשרת בין שלב ההכשרה להוראה ושלב ההוראה עצמה. המעבר ממעמד של סטודנט למעמד של עובד הוראה הוא מעבר מאתגר ומאופיין בהתמודדות פדגוגית, מערכתית ורגשית. סדנת הסטאז' תלווה אתכם במהלך שנה זו בה אתם משתלבים לראשונה במערכת החינוך ותקדם את המשך התפתחות הזהות המקצועית, ובסוס השקפת העולם החינוכית שלכם כמורים חדשים.
הסדנא ניתנת במסגרת "משאבי צמיחה", היחידה לכניסה להוראה, שפועלת ברוח התיאוריה להכוונה עצמית ((Self Determination Theory. על פי תיאוריה זו, לאדם שלושה צרכים פסיכולוגים בסיסים ואוניברסליים: הצורך בקשר ובשייכות, הצורך במסוגלות והצורך באוטונומיה. סיפוקם של שלושה צרכים אלו תורם להתפתחות מיטבית, למוטיבציה פנימית, ולהסתגלות רגשית חברתית. תמיכה בצרכים אלה במסגרת הסדנה מטרתה לתמוך בפיתוח קולו של עובד ההוראה, להעצים אותו ולסייע לו בפיתוח התנהגות פרואקטיבית, יוזמת ומחוללת שינויים, תוך שהוא משתלב באופן מיטבי בשדה החינוכי.