דחיסות לקסיקלית בהוראת שפה ובהערכתה

דחיסות לקסיקלית בהוראת שפה ובהערכתה

איהאב ח'ליל אבו-רביעה

פיתוח מיומנות הכתיבה הוא פעילות בסיסית בתהליך ההוראה, וחיבורים הנכתבים בזמן מוגבל הם לרוב האמצעי להערכתה. נמצא שממגוון המאפיינים הלשוניים שלפיהם אפשר להעריך את איכות הכתיבה, כגון מאפיינים לקסיקליים, תחביריים, פונולוגיים ומורפולוגיים, תכונות של אוצר מילים הן אמצעי ניבוי חזק לאיכות הכתיבה יותר מאשר תכונות לשוניות אחרות, על כן פותחו מדדים רבים להערכת מיומנות לקסיקלית. בבסיס ערך זה יוצג מדד לקסיקלי – מדד הדחיסות הלקסיקלית –  ויוצעו לו יישומים להוראה ולהערכה מדויקת יותר של מיומנות הכתיבה בשפת אם  ובשפה שנייה.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

https://doi.org/10.54301/PASZ3788

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן