הוגנות בחברה ובחינוך

דיתה פישל ובתיה רייכמן

https://doi.org/10.54301/NMAK4928

"הוגנות" קשורה לנושאים חברתיים ומוסריים ברמת הפרט והחברה. היא מוגדרת לעיתים באמצעות מושגים קרובים, כגון הגינות, יושר  וצדק, בהתאם לתחום הדעת, לנושא, לאירוע ולתקופה שהיא מתייחסת אליהם. הוגנות בחברה חיונית לפרט ולכלל. עבור הפרט היא מקדמת רווחה אישית, מבטיחה ומקדמת עשייה, ובהקשר לכלל – היא משפיעה על התפתחות והתנהלות כלכלית של חברות/קהילות בעולם. הוגנות נחקרת ומדווחת בהקשרים שונים בתחום החברה, כגון בנושאי שכר, מגדר, ביטוחי בריאות וכדומה. מאמר זה מתמקד בהוגנות בחינוך. הוגנות בחינוך עוסקת בפרט, בתלמיד ובמסגרת – בית הספר. והיא רגישה להלך רוח המקום והתקופה, מתפתחת ומשנה את משמעותה לאורך זמן – בזיקה למקום (החברה/המדינה) ולזמן שבהם היא נדונה. הוגנות בחינוך נשענת על אמונה שחינוך היא זכות בסיסית והיא בסיס לחברה צודקת.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

 

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן