הוראה קשובה, יצירת שינוי נראה בהבנה

גישת ההוראה הקשובה מאפשרת למורים לראות את תהליכי ההבנה והלמידה של הלומדים – צעירים ומבוגרים – בנושאי הלימוד השונים וברמות הלימוד השונות.  הלומדים עצמם נעשים מודעים לתהליכים שהם חוו וגם לאלו שחוו חבריהם לכיתה. הנראות בכיתה מאפשרת להם להרגיש שייכות. התהליך מאפשר ליצור ערוצי תקשורת מרובים בכיתה בנושא הנלמד – בין המורה ללומדים ובין הלומדים לבין עצמם. הלמידה ותהליכי השינוי בהבנה הנראים לעין מאפשרים ליצור תהליכי הערכה קשובים למקומם של הלומדים ולבנייה של תחושת מסוגלות.

בהוראה הקשובה הייצוג החזותי, בעיקר באמצעות ציור או באמצעים טכנולוגיים ליצירת הייצוג החזותי האישי, הוא שפת הוראה נוספת לשפה הדבורה והמתמטית. הייצוג החזותי מאפשר לכל תלמיד ליצור ולבטא את ההבנה הפרטית שלו ולקשור רעיונות כלליים לעולמו הייחודי. הייצוג החזותי הוא אמצעי ללמידה מעמיקה. הוא מאפשר ללומדים להתבונן בנלמד מנקודת מבט כוללנית תוך חיבור אל העולם האישי של הלומדים.

 

https://doi.org/10.54301/MYDT6080

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן