קניין רוחני של תלמידי בתי הספר: המקרה של פיתוח תוכנות כאבן בוחן

קניין רוחני של תלמידי בתי הספר: המקרה של פיתוח תוכנות כאבן בוחן

קניין רוחני של תלמידי בתי הספר: המקרה של פיתוח תוכנות כאבן בוחן

ויקטוריה שמגוב, אמנון גלסנר

 

היום בעידן הטכנולוגי מרבית המידע קיים ומועבר ברשתות חברתיות, ביישומונים (אפליקציות – תוכנות שימושיות) ובאתרים במרשתת (אינטרנט). המרשתת היא מרחב חברתי, מסחרי, תרבותי, אומנותי, פוליטי ולפעמים גם פלילי. מכאן עולה החשיבות של הדיון המשפטי והאתי לגבי מעמדו של המידע ברשת.

במאמר זה נתמקד בבעייתיות של תחום הקניין הרוחני בזכויות היוצרים של תלמידים שבדרך כלל אינם זוכים להגנה על זכויות כאלו במסגרת לימודיהם, במיוחד כשהם מפתחים תוכנות במסגרת לימודיהם בתחום מדעי המחשב. מן הראוי היה להרחיב כאן את הערך ולעסוק גם בתוצרי יצירה אחרים של תלמידים בבתי ספר, כמו תוצרי מדיה, אומנות ומוזיקה או תרבות שיתוף קבצים והרמיקס, אבל מפאת קוצר היריעה התמקדנו בפיתוח של יישומונים.

לקריאת המאמר השלם נא הורידו את הקובץ.

https://doi.org/10.54301/JWIO5592

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן