הערכת מיומנות חברתית־רגשית (מח"ר) של צוותי הוראה

הערכת מיומנות חברתית־רגשית (מח"ר) של צוותי הוראה

בעשורים האחרונים משרד החינוך מקדם למידה חברתית־רגשית, בין היתר מתוך תפיסה של הכלה והוגנות בחינוך  וכתגובה לבעיות חברתיות בסביבה החינוכית, כגון  דחייה חברתית. למידה חברתית־רגשית מומשגת כתהליך שבאמצעותו רוכשים ומיישמים ידע, כישורים ועמדות לפיתוח זהות בריאה; מבצעים תהליכי ניהול רגשות, כמו אמפתיה והשגת מטרות; מבססים מערכות יחסים תומכות ומפתחים תהליכי קבלת החלטות אחראיים ואכפתיים.

המחקר בתחום עוסק בעיקר בקידום מיומנויות חברתיות־רגשיות (מח"ר) בקרב תלמידים. בתחום זה מתברר שהמח"ר של המורים משפיעות מאוד על איכות התוצאות של תוכניות ההתערבות לקידום מח"ר בקרב תלמידים. לפיכך ישנה חשיבות גדולה להערכת המח"ר של צוותי ההוראה כדי לוודא שהם בעלי המיומנויות החברתיות־רגשיות הנדרשות להובלה איכותית של תוכניות התערבות לקידום מח"ר בקרב התלמידים.

ערך זה עוסק בשלושה היבטים של הערכת המח"ר בקרב צוותי הוראה: א. הערכת המח"ר של צוותי הוראה ברמת הפרט; ב. הערכת ההשפעות של  מח"ר אלו על תוצאות בעולם החינוך; ג. הערכת תוכניות התערבות לטיפוח מח"ר בקרב צוותי הוראה.

 

https://doi.org/10.54301/GPNM4930

לשיחה עם יועץ, השאר פרטיך וניצור קשר בהקדם
דילוג לתוכן